۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۱۳۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران اقتصاد بیمار را یکی از مشکلات کشورمان دانست و با بیان این که دشمن با سوء استفاده از این روزنه به دنبال نفوذ در کشورمان است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکارهای لازم را برای جلوگیری از نفوذ دشمن فراهم کردند.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام رجب حیدری، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جمع پاسداران این شهرستان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر به نهضت عظیم امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) یگانه دوران، مردی آسمانی، عظیم، مجتهد، مدیر، مدبر و نترس بود.

 

وی به سابقه مبارزاتی امام راحل در دوران ستمشاهی اشاره و ضمن برشمردن ایستادگی و قیام مثال زدنی ایشان در برابر طاغوت گفت: امام خمینی(ره) در برابر شاه آن چنان صحبت می کرد که برخی نزدیکان ایشان احساس ترس می کردند اما ایمان و باور الهی از ایشان مانند کوهی از استقامت ساخته بود.

 

حجت الاسلام حیدری به ارتباط و پیوند معنوی امام راحل با جوانان اشاره و تصریح کرد: بعد از انقلاب جوانانی در مکتب امام پرورش یافتند که با اشاره ایشان به سوی جبهه های می رفتند و در دفاع از انقلاب و اسلام از هیچ چیزی دریغ نمی کردند اینها پرورش یافته امام بودند.

 

وی به گسترده نفوذ کلام امام راحل و احیای اسلام و خداباوری در سطح جهانی اشاره و خاطرنشان کرد: دامنه تأثیر امام بسیار بیشتر از بسیاری از انبیاء بنی اسرائیل شد و امروز شاهد این هستیم به برکت رهبری جهانی اسلام بسیاری از غیر مسلمانان به عشق امام راحل به اسلام روی آوردند.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در جهان با نام امام راحل شناخته می شود تصریح کرد: امروز در جای جای دنیا حرف امام راحل نفوذ دارد و اندیشه های امام راحل موجب حرکت به سوی تعالی و آزادی در جهان معاصر شده و هچنان اثر گذار است و به همین دلیل دشمنان همچنان مانع رسیدن صدای انقلاب می شوند.

 

حجت الاسلام حیدری به پروژه امام زدایی و دوری از اندیشه های امام راحل اشاره کرد و افزود: از سال 57 تا امروز امام زدایی کلید خورده است و عده ای هم صدا با دشمنان خارجی می خواهند تا اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی در محجوریت قرار بگیرد.

 

وی به بیان برخی از خصوصیات شخصیتی امام راحل پرداخت و ادامه داد: امام مردم محور بود و بارها می فرمود که حکومت بدون رضای مردم اساسی نداردو اگر مردم نخواهند حکومت نخواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، اندیشه متعالی ولایت فقیه را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی نام برد و گفت: از دیگر خصوصیات فکری امام مردم سالاری دینی و تشکیل نظام مبتنی بر ولایت فقیه بود و ایشان می فرمود که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

 

وی ادامه داد: استکبار ستیزی، حمایت از فلسطین، دیانت توأم با سیاست در مقابل اندیشه جدایی دین از سیاست از دیگر خصوصیات برجسته امام خمینی (ره) بود.

 

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح راه های نفوذ دشمن پرداخت و گفت: رویکرد نخستی که آمریکا در مواجهه با ایران بکار گرفت رویکرد تقابل گرایانه بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی منافع خود در خاورمیانه را با خطر دید با تجهیز وتحریک کشورهای عرب ومرتجع منطقه،خواست تا این نظام نوپا را به زانو در آورد اما نتوانست، اما امروز ما شاهدیم که ایران حتی تا دروازه های اروپا نیز رسیده است.

 

وی دومین رویکرد آمریکا را رویکرد بازدارندگی برشمرد که در پی آن آمریکا با تهدید و تطمیع نیز نتوانست راهی از پیش ببرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، راهبرد سوم را فروپاشی از درون یا جنگ نرم بیان کرد و افزود: نقطه اوج این راهبرد، فتنه سال88 بود که دشمن با همه توان وارد عرصه شد که به فضل الهی یک بار دیگر امام حسین(ع) به اسلام آبرو بخشید و ما شاهد ریزش های وسیعی در این برهه از زمان بوده ایم که چهره واقعی تعداد زیادی از افراد نمایان شد.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن بعد از ناکام ماندن از راهبردهای مذکور به مذاکره و دیپلماسی روی آورده است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری هدفشان در این رویکرد نفوذ در جایگاه های مهم تصمیم گیری وتصمیم سازی است.

 

حجت الاسلام حیدری اقتصاد بیمار را یکی از مشکلات کشورمان دانست و با بیان این که دشمن با سوء استفاده از این روزنه به دنبال نفوذ در کشورمان است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکارهای لازم را برای جلوگیری از نفوذ دشمن فراهم کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از ظرفیت های داخلی است، تصریح کرد: اگر مجلس ولایی، خبرگان کارآمد و دولتی حزب الهی داشته باشیم به لطف الهی همیشه موفق وسرافرازیم./950/202/ب2

ارسال نظرات