۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۸۱۳
به همت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد؛

گرامیداشت یاد جانباختگان امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در فاجعه منا

خبرگزاری رسا ـ آیین گرامیداشت یاد همکاران امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری که در فاجعه منا به دیدار معبود شتافتند با حضور خانواده جانباختگان، سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت برگزار شد.
گراميداشت ياد جانباختگان اموربين الملل بعثه مقام معظم رهبري درفاجعه منا

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت و یادبود جانباختگان امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در فاجعه غمبار منا امروز با حضور خانواده جانباختگان، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی و مهندس اوحدی رییس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

 

در این آیین که خانواده، بستگان، آشنایان و هم کاروانی‌های این مهاجران الی الله و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز شرکت داشتند پس از تلاوت آیاتی ازکلام الله مجید و مدیحه سرایی و نوحه خوانی در بزرگداشت زائران ایرانی حادثه رمی جمرات در منا، حاضران یاد و خاطره چهار همکار امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری را که درحادثه دلخراش منا به دیدارمعبود شتافتند با قرائت فاتحه گرامی داشتند.

 

در این مراسم  محمد رضا باقری، معاون اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری درسخنانی یاد جانباختگان حادثه دلخراش منا بویژه اعضای جانباخته ازاین معاونت را گرامی داشت و تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده اند نباید فاجعه منا به دست فراموشی سپرده شود وباید درمناسبت های مختلف از این عزیزان یاد و تجلیل کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آل ایوب سخنران این مراسم نیز با برشمردن سجایا و محاسن اخلاقی برخی از جانباختگان فاجعه منا ازجمله مرحومان احمد حاتمی و غضنفر رکن آبادی خاطرنشان کرد: پرکشیدن مهاجران الی الله شایسته آنها بود.

 

سخنران با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث ازائمه معصومین علیهم السلام به تفصیل درباره جایگاه و منزلت زائران خانه خدا و مهاجران الی الله سخن گفت و لبیک گفتن به دعوت حق درلباس احرام را افتخاری برای جانباختگان مظلوم منا دانست.

 

وی افزود: این گونه محافل و مجالس موجب تسکین آلام خانواده های آسیب دیده می شود./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات