۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۸۷۰
آیت الله غروی مطرح کرد؛

شورای نگهبان بازوی ولایت است/ ضرورت پرهیز از تخریب افراد در جریان انتخابات

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شورای نگهبان را بازوی ولایت دانست و گفت: برای بررسی صلاحیت‌ها بسیاری از اطلاعات در اختیار شورای نگهبان وجود دارد که در دسترس ما نیست و این نهاد درباره انتخابات بهترین تصمیم را اتخاذ کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين غروي، عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه کشور آيت الله غروي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه شب گذشته در مراسم نشست بصیرتی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد، با اشاره به ضرورت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز داشت: در بهمن 57 اگر حضور با شهامت امام خمینی(ره) در کشور نبود بسیاری از توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی خنثی نمی شد.
 
وی در ادامه افزود: در دوران طاغوت ارزش ها جای خود را به ضد ارزش ها داده بود و به ترویج آنها در جامعه ایران نهادینه شده بود و داشتن برچسب مذهبی برای افراد در استفاده از اماکن مذهبی و کتاب ها و سایر امور برای افراد بسیار دشوار شده بود.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دوران پیش از انقلاب اسلامی در ایران گفت: نمایندگان مجلس در دوران حاضر با تمام جناح بندی های سیاسی، مومن هستند اما در دوران پیش از انقلاب وضعیت به گونه ای دیگر بود؛ مسؤولان دوره پهلوی فساد داشتند و وضعیت رژیم پهلوی در همه زمینه ها به فساد کشیده شده بود.
 
وی به نقش منفعل رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: در دوران طاغوت دیگران برای ما تصمیم می گرفتند و بسیاری از مسؤولان قوا با غرب در ارتباط بودند و این وابستگی امری مهم و تأثیر گذار در عقب ماندگی جامعه ایران داشت.
 
آیت الله غروی در ادامه به یکی دیگر از مولفه های عقب ماندگی جامعه ایران در زمان پهلوی اشاره کرد و گفت: نبودن حس اعتماد به نفس در میان مردم به شدت مشاهده و احساس می شد چرا که ما در همه زمینه ها به غرب وابسته بودیم و از طرفی بیت المال بدون هیچ حساب و کتابی به تاراج می رفت.
 
وی تصریح کرد: این که نظام اسلامی را با نظام طاغوت در زمان پهلوی مقایسه کنیم ظلم به انقلاب است؛ به جرأت می توان گفت که اگر فضای فاسد دوران پهلوی ادامه می یافت هم اکنون هیچ جوان مومن و دارای انگیزه اسلامی در جامعه یافت نمی شد.
 
این استاد حوزه علمیه قم افزود: با وجود حمایت و پشتیبانی مردم و مراجع سه گانه از انقلاب مردم در بهمن 57 اما نقش امام در انقلاب نقشی محوری بود و اگر حضور ایشان نبود، انقلاب اسلامی محقق نمی شد.
 

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان با قدرت و قوت در بررسی صلاحیت کاندیداها وارد شده است، گفت: در عرصه انتخابات نباید افراد یکدیگر را تخریب کنند، چرا که امام زمان(عج) از این کار ابراز رضایت نخواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خطر نفوذ در نظام اسلامی خطر نشان کرد: شورای نگهبان بازوی ولایت است و برای بررسی صلاحیت‌ها بسیاری از اطلاعات در اختیار شورای نگهبان وجود دارد که در دسترس ما نیست و این نهاد درباره انتخابات بهترین تصمیم را اتخاذ کرده است.

 

وی حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف را دو امر ضروری در زمان حاضر توصیف کرد و گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن بسیار مهم است و نباید کاری کنیم که عده ای از انقلاب منقطع شوند چرا که ادامه راه با همراهی اکثریت مردم امکان پذیر خواهد بود./979/پ202/ج1

ارسال نظرات