۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۹۲۴
امام جمعه موقت کاشان:

حضور همگانی در راهپیمایی 22 بهمن در راستای حفظ انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر بخواهیم خط انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و از مسیر انقلاب اسلامی خارج نشویم باید حضور همگانی در همه راهپیمایی‌ها با همه توان داشته باشیم و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویی‌های دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و اسرائیل بزنیم.
حجت الاسلام  محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان، در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و سی و هفتمین پیروزی انقلاب اسلامی‌گفت: انقلاب اسلامی ایران دارای دستاوردها و برکات زیادی برای ایران اسلامی بوده است.

 

وی با اشاره به این که برای قدردانی و معرفت به هرچیزی باید به برکات و دستاوردهای آن توجه داشت گفت: اولین برکت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) زنده شدن دین در ایران و بازگشت دین به عرصه زندگی و متن جامعه بود، در حالیکه که دشمنان اسلام از دین به عنوان افیون جامعه یاد می‌کردند و دین را به حاشیه برده بودند.

 

به گفته وی، زنده شدن دین در جامعه ایران، یکی از برکات انقلاب اسلامی بود و ثابت کرد دین نه تنها افیون جامعه و ملت ها نیست، بلکه عامل اصلی برای زندگی و زنده شدن جامعه است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار تأکیدکرد: وقتی جامعه بشری زنده خواهد شد و به کمال خواهد رسید که مردم به دین واقعی عمل کنند و دین به صحنه جامعه بیاید که این موضوع را انقلاب اسلامی ایران به جهانیان ثابت کرد.

 

وی از نجات ملت ایران به عنوان یکی دیگر برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد و افزود: انقلاب اسلامی ایران؛ ملت را از تحت یوغ استعمار و سلطه طاغوت و جهل وغفلت و ذلت و وابستگی و سلطه دشمنان نجات داد.

 

به گفته وی، اقتدار، عزت و بالندگی و علم و معرفت حاکم بر جامعه همه از برکات  انقلاب اسلامی است و این انقلاب اسلامی بود که ملت را از سطله حکومت طاغوتی 2500 ساله ستم شاهی نجات داد.

 

بیداری مستضعفین جهان یکی برکات انقلاب اسلامی ایران بود

امام جمعه موقت شهرستان کاشان همچنین از بیداری مستضعفین جهان به عنوان یکی دیگر برکات انقلاب اسلامی ایران نام برد و با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که انقلاب ما انفجارنور بود یاد آورشد: با پیروزی انقلاب اسلامی،چنان نوری منفجر شد که نه تنها مرزهای ایران را در نوردید و موجب بیداری اسلامی در خاورمیانه شد، بلکه امواج آن از کشورهای اسلامی فراتر رفت و مردم جهان بیدار و آگاه شدند و قدرت مبارزه با دشمن را پیدا کردند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه رسوا شدن طبل توخالی دشمن را نیز از آثار و برکات انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: دشمن از خودش موجودی ساخته بود که کسی تصور نمی کرد به رییس جمهور آمریکا کفش پرتاب کند و این قدرت و جرأتی بود که انقلاب اسلامی ایران به مسلمانان داد به طوری که امروز مسلمانان از آمریکا و اسرائیل وحشتی ندارند و حزب الله لبنان آنها را به ستوه درآورده است.

 

به گفته وی، اگر رییس جمهورآمریکا بخواهد امروز از کشوری به کشور دیگر مسافرت کند در مسیرهایی که  مردم حضور دارند محافظان زیادی باید او را احاطه کنند تا از پرتاب گوجه فرنگی و تخم مرغ گندیده در امان باشد.

 

انقلاب اسلامی ایران زمینه را برای ظهورامام زمان(عج) فراهم کرد

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران زمینه را برای ظهورامام زمان(عج) فراهم کرد گفت: این نهضت با مدیریت خود حضرت در نقطه ای  به وجود آمد که هیچ کس باور نمی کرد چنین انقلابی در این نقطه از جهان که ژاندارمی منطقه را بر عهده داشت و ساواک و آمریکا به شدت بر آن تسلط داشت، چنین نهضتی آن هم با دست خالی ملت به پیروزی برسد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ما امروز در زمان ظهور صغری امام زمان(عج) هستیم و همانطوریکه حضرت غیبت صغری و کبری داشت و به یک باره غایب نشد و 70 سالی بین مردم بود اما با واسطه نوّاب اربعه  بود و بعد از 70 سال غیبت کبری آغاز شد، ظهور حضرت نیز کم کم خواهد بود.

 

دست حق پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است و براساس مدار و مسیرحق حرکت می کند

وی در ادامه با بیان این که نهضت ما یک نهضت الهی و نهضت حق است گفت: دست حق پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است و براساس مدار و مسیرحق حرکت می کند چرا که 37 است تمام دشمنان انقلاب اسلامی از هر توطئه ای که در توان شان بوده بر علیه ایران اسلامی استفاده کرده اند اما هیچ کدام به نتیحه نرسید.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: هر یک از توطئه هایی که دشمنان طی 37 سال گذشته بر علیه ایران اسلامی داشتند می توانست یک کشور را نابود کند، اما همه توطئه های آنها یکی بعد از دیگری نقش بر آب شد و این امر بیانگر حق بودن انقلاب اسلامی است که دشمن نتوانست به اهداف خودش برسد.

 

اگر انقلاب از مسیر خود خارج شده بود دشمنان از دشمنی با جمهوری اسلامی ایران برداشته بودند

وی با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر منحرف شدن انقلاب اسلامی از مسیر توسط برخی افراد گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران از مسیر خودش خارج شده بود دشمنان اسلام و نظام دست از دشمنی با جمهوری اسلامی ایران برداشته بودند، در حالیکه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران نه تنها تمام نشده است بلکه افزایش نیز داشته است و این خود گواه بر این ادعا است که انقلاب اسلامی از مسیر خودش منحرف نشده است.

 

امام جمعه موقت کاشان با طرح این سؤوال که چکارکنیم تا انقلاب اسلامی از مسیر خارج نشود و خود نیز از مسیر انقلاب خارج نشویم گفت: ملاک خداوند این است که هرکجا دشمن به ما دستور داد برعکس آن عمل کنیم، بنابراین اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و از خط انقلاب اسلامی خارج نشویم هرکاری که دشمن انجام داد ما بر عکس آن عمل کنیم.

 

اولین هدف دشمن ضربه زدن به عمود انقلاب، ولایت فقیه است

وی با اشاره به این که، اولین هدف دشمن ضربه زدن به عمود انقلاب، ولایت فقیه است و دشمن تمام هجوم تبلیغاتی خود را برای شکستن ولایت فقیه و عمود انقلاب به کار گرفته است یاد آورشد: اگر بخواهیم از مسیر انقلاب منحرف نشویم و انقلاب را حفظ کنیم باید با تمام توان از عمود انقلاب حمایت کنیم.

 

حجت الاسلام اسلامی تباردر ادامه از حمله دشمن به وحدت بین ملت ایران اسلامی و ایجاد اختلاف در جامعه به عنوان یکی دیگر از توطئه های دشمن نام برد و افزود: وحدت عامل پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی های ایران اسلامی در همه عرصه ها بوده است اما دشمن امروز تمام تلاش خود برای از بین بردن وحدت ملت ایران و ایجاد اختلاف بین مردم به کار بسته است.

 

به گفته وی، باید هوشیار بود و از هر گونه حرکت و گفتارو عمل و اقدامی که وحدت بین ملت ایران را خدشه دار کند و باعث بروز اختلاف شود پرهیز کرد.

 

در انتخابات باید به نمایندگانی رای داد که باعث خشم و نا امیدی دشمن شود

امام جمعه موقت کاشان همچنین پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را حائز اهمیت خواند و یاد آورشد: دشمن تلاش می کند یا انتخابات مهم و سرنوشت پیش رو را کم رنگ کند و یا به کسانی رای داده شود که در خط آمریکا حرکت کنند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد: در انتخابات پیش رو باید مراقب بود به نمایندگانی رای داد که باعث خشم و ناامیدی دشمن شود.

 

به گفته وی، وظیفه امروز ما در شرایط حساس کنونی، حضور همگانی در انتخابات و رای به نمایندگان اصلح است تا باعث خشمگین شدن دشمن شود.      

   

راه پیمایی های روز های حماسی قدس و 22 بهمن یک حماسه و انقلاب بزرگ و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است

وی در ادامه به مسأله مهم راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز اشاره کرد و هرکدام از راه پیمایی های روز های حماسی قدس و 22 بهمن را یک حماسه و یک انقلاب بزرگ و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و یاوه گویان دانست.

 

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: اگر بخواهیم خط انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و از مسیر انقلاب اسلامی خارج نشویم باید با حضور همگانی در همه راهپیمایی ها مشت محکمی بر دهان یاوه گویی های دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و اسرائیل بزنیم.

 

ملامحسن فیض کاشانی از افتخارات جهان اسلام و جهان تشیع و از افتخارات ایران و کاشان است

حجت الاسلام اسلامی تبار، همچنین با اشاره به22 ربیع الثانی سالگرد رحلت عالم بزرگوار و شخصیت با عظمت در آسمان علم و فقاهت ملامحسن فیض کاشانی، از وی به عنوان شخصیتی با عظمت، جامع معقول و منقول، مفسر، فقیه، شاعر، حکیم، عارف و اصولی فیلسوف و محدث نام برد و افزود: ملامحسن فیض کاشانی از افتخارات جهان اسلام و جهان تشیع و از افتخارات ایران و کاشان است.

 

امام جمعه موقت کاشان با بیان این که200 جلد کتاب از علامه ملامحسن فبض کاشانی بر جای مانده است یاد آورشد: ملامحسن فیض کاشانی شخصیتی عالم و حامل و معلم بود./1307/201/ب2

ارسال نظرات