۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۱۴۹۲۷
خطیب جمعه نجف‌آباد:

انقلاب ایران شکننده قامت فرهنگ شرق و غرب بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به ابعاد قیام مردم در پیروزی انقلاب و ظهور نظام جمهوری اسلامی، گفت: لبیک‌گویی به ندای مرجعیت و ایستادگی در برابر دشمن عوامل پیروزی انقلابی است که در برابر تمام فرهنگ‌های شرق و غرب ایستاد و خداوند این امانت بزرگ را به دست این ملت داد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به نزدیک شدن به 22بهمن و حرکت بزرگ و نعمت والای الهی گفت: بالاترین امانتی که خداوند در اختیار یک ملت قرار می‌دهد، برپایی نظام الهی است که خداوند به این ملت تقدیم کرده است.

 

وی با اشاره به ارزش‌های نظام اسلامی شهادت، انتظار، عاشورا، افزود: هیچ جامعه و فرهنگی، چنین ارزش‌هایی وجود ندارد و خداوند این عالم را به گونه‌ای مهندسی کرده‌ است که گل سرسبد عالم هستی، امت پیامبر خاتم باشد و در این عصر و زمان،‌ملت ایران با لبیک گویی به ندای اهل بیت به میدان آمدند.

 

وحدت و بصیرت در تابلوی انقلاب، الگوی بشریت برای پیروزی بر استکبار است

حجت الاسلام حسناتی لبیک گویی به ندای مرجعیت و ایستادگی در برابر دشمن عوامل پیروزی انقلاب برشمرد و بیان داشت: انقلاب ایران باعث شکسته شدن قامت فرهنگ شرق و غربی شد که برای عالم حقوق بشر، ایجاد دهکده جهانی به کدخدایی آمریکا ترسیم کرده بودند، و در طرح ایجاد خاورمیانه جدید، قتل و غارت و کشتار ختم شد و انقلاب ایران انگشت حیرت بر دهان تمام دشمنان نشاند.

 

وی در ادامه بیان کرد: انقلاب تابلو ارزشمندی است که به بشریت نشان می‌دهد که راه پیروزی فقط یک چیز است و آن وحدت در کنار بصیرت و دشمن شناسی است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد به پیروزی اخیر مردم سوریه در آزادسازی دو شهر شیعه نشین بعد از 4سال اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند بعد از گذشت 4سال و تمام توطئه ها و کشتارهای دشمنان مرزها شکسته شد و این دو شهر شیعه نشین آزاد شدند و مستکبرین عالم که بر سر میز مذاکره برای تصاحب آنچه در جنگ به دست نیاوردند، بعد از این پیروزی ملت سوریه مذاکره را ترک کردند.

 

وی در ادامه درباره تحولات سوریه تصریح کرد:‌دشمن برای به زانو در آوردن ملت سوریه وقتی نتوانستند با جنگ نیابتی پیروز شوند، در توطئه ای جدید به قصد جنگ وارد سوریه شوند که این همان طرحی است که آل سعود وارد یمن شد و بعد از 11ماه خود اقرار می‌کنند که شکست خورده‌اند و این توطئه از هم اکنون شکست خورده است.

 

قدرت نظامی ایران، ابرقدرت‌های جهان را به زانو در آورد

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به سالروز نیروی هوایی و اقدام شجاعانه همافران در بیعت با امام در 19بهمن ماه گفت: مردان الهی همیشه این گونه هستند که در سخت ترین شرایط و به موقع در یک حرکت همیشه ماندگار می شوند و امروز این قدرت در دیگر نیروهای نظامی ایران مشهود است.

 

وی درباره مانور نیروی دریایی نیز افزود: امروز ارتش و سپاه با تمام قدرت در برابر ناوهای غول پیکر آمریکایی و اروپایی در یک مانور دریایی چنان قدم علم می‌کنند که به آنان اخطار می‌دهند و دستگیری ده نفر از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا دیگر اقدام شجاعانه نیروهای جان بر کف است

 

اصل ارزش‌های انقلاب نباید در سایه مشکلات کمرنگ شود

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سه رکن اصلی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گفت: جمهوریت و اسلامیت در کنار هم باید بماند و بالاتر از آن اسلامیت است که به این انقلاب ارزش داده است و اصل دیانت، رهبری و حضور مردم پایه های اصلی این نظام است.

 

وی با تأکید بر حضور همه اقشار در راهپیمایی 22بهمن گفت: حضور و تجدید عهد با شهدا وظیفه اصلی امروز همه ما است و با وجود تمام مشکلات و گلایه ها‌، ولی باید بدانیم مسیر این کشتی نجات درست است و نباید از اصل ارزش‌ها غافل شویم.

 

حجت الاسلام حسناتی هم چنین درباره انتخابات نیز افزود: همدلی و صبوری شورای نگهبان در کنار وزارت کشور زمینه را برای انتخاب هر چه اصلح تر مردم راحت تر می‌کند و ادامه این کار طبق قانون و عنایات الهی تا حضور حداکثری مردم در انتخابات ادامه می‌یابد و دشمن مانند همیشه مأیوس خواهیم شد./1306/201/ب2

ارسال نظرات