۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۱۵۳۷۱
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

استفاده کردن از فرصت جوانی زمینه را برای آینده ای سعادتمند فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: جوانی فرصتی است که انسان می تواند مجذوب خداوند شود و همه برکات در جوانی است همانطور که همه بدبختی ها نیز در جوانی است؛ اگر انسان سنگ بنای زندگی خود را در جوانی با تقوا محکم کرد از آینده ای خوب و سعادتمند برخوردار خواهد بود.
آيت الله کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در مدرسه علمیه محمودیه کرمان گفت: طلبگی به معنای بندگی است و انسان بنده صاحب و مالک است؛ طلبه از زمانی که در خانه امام زمان(عج) وارد شده است بنده ایشان است؛ خداوند متعال از مؤمن هم جانش و هم مالش را می خرد که اگر انسانی کم بگذارد، در این معامله ضرر کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: خداوند متعال به عصر یا همان امام زمان قسم خورده است و پس از آن با تأکید گفته است که انسان در زیان است؛ اوقات و دارایی هایی که در اختیار داریم در قیامت جواب دارد و اگر لحظاتی برای غیر خدا صرف شده باشد در روز قیامت گریه ی حسرت را در پی دارد؛ اگر انسان از وقت خود به خوبی استفاده کند همین وقت برایش ماندگار خواهد شد.

 

وی با اشاره به روایتی اظهار داشت: جوانی فرصتی است که انسان می تواند مجذوب خداوند شود و همه برکات در جوانی است همانطور که همه بدبختی ها نیز در جوانی است؛ اگر انسان سنگ بنای زندگی خود را در جوانی با تقوا محکم کرد از آینده ای خوب و سعادتمند برخوردار خواهد بود؛ اگر انسان به خوبی از این جوانی استفاده کند شخصی مانند حضرت آقا می شود که هر چه پیش می رود از دنیا انقطاعش بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: انسانی که فقط خدا را در نظر بگیرد و بین خود و خدا کسی را ندیده سعادت مند خواهد بود؛ انسان باید در جوانی مرد باشد و کاری کند که امام زمان(عج) او را بخرد که اگر غیر از این شود دیگران انسان را می خرند و کسی نیست به داد انسان برسد؛ عمر انسان نمی ماند بنابراین باید به کسی فروخته شود که باقی بماند.

 

وی تأکید کرد: زیان دیدگان کسانی هستند که به خودشان آسیب رسیدند؛ برای این که انسان خود را حفظ کند لازم است یک سری کارها را انجام دهد؛ جوان باید وقت خود را پر کند حال با ورزش یا مطالعه یا هرچیزی که سود داشته باشد؛ برنامه ریزی لازمه زندگی طلبگی است که بیکاری ننگی برای ما است.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: بی دینی عالم را گرفته حتی در حوزه ها مشکلات فراوان است؛ همانطور که اسباب اصلاح در قم هستند اسباب فتنه، بازیگران سیاسی، معاندین نظام، مراجع سیاسی نیز برای گمراه کردن در قم حضور پیدا می کنند پس با این وجود هر کس در کشتی امام زمان و اهل بیت(ع) ماند سعادت مند خواهد بود؛ امام زمان از ما غافل نیست و با خواندن دعای عهد هم می توان به ایشان توجه کرد.

 

وی اظهار داشت: علما توصیه می کنند که شیعه امام زمان باید هر روز دعای عهد خوانده، تدبری در قرآن داشته و مواظب خودش باشد؛ انسان مواظب است که یک وقت تصادف نکند اما باید مراقب ایمان خود نیز باشد؛ اگر انسان سقوط کند دیگر امام زمان از او بدش می آید و نباید کاری کنیم که امام زمان از ما بدش بیاید.

 

وی تأکید کرد: یک طلبه در درس، خدمت، تهذیب نباید دنبال آمار باشد بلکه به کیفیت بها دهد؛ دریافت پیام های قرآن از امور مهم زندگی یک طلبه است و توصیه شده است هر شب مسبحات خمس را بخوانیم و وعده داده اند که با دوام بر قرائت این پنج سوره امام زمان را درک می کنیم؛ اگر طلبه ای برنامه داشته باشد و کارش را منظم انجام دهد وقت همه کار ها را پیدا می کند.

 

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مغبون کسی است که عمرش را از دست داده است و برای آن باید محاسبه داشته باشد؛ مراحل تهذیب نفس مشارطه یا همان برنامه ریزی، پس از آن مراقبه و پس از آن محاسبه است که انسان را موفق می کند./9704/پ202/ج1

ارسال نظرات