۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۱۵۶۹۲
آیت الله مجتهد شبستری:

طرح شورای رهبری از سوی برخی‌ها معنادار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: برخی انقلابیون سابق اظهار نظرهای غیر قابل انتظاری را ارائه می دهند؛ حمله به شورای نگهبان و طرح شورای رهبری معنادار است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در دیدار مبلغان طرح هجرت استان، با اشاره به مقام والای علمای دین، اظهار داشت: با توجه به متون دینی مقام علمای دین حتی از شهدا نیز بالا تر است.


وی با بیان این‌که علت افضلیت عالم دینی به آن جهت است که عالم دین خود شهید پرور، عابد پرور و حافظ دین الهی است، ابراز داشت: این نفس قدسی امام راحل بود که سبب شد هزاران نفر در صیانت از حدود دین الهی جان بر کف گرفته و در راه اسلام به شهادت برسند.


امام جمعه تبریز عالمیت و تهذیب نفس را لازمه این مقام والا دانست و افزود: در شرایط فعلی علاوه بر فقه و اصول که ضروری است دیگر مطالعات نیز برای رفع شبهات اجتماعی و آشنایی با آنها لازم است، فقه و اصول لازم ولی کافی نیست.


وی با اشاره به انتخابات پیش رو و راهپیمایی 22 بهمن، ابراز داشت: ملت ایران در آستانه دو آزمون بزرگ سیاسی الهی هستند، وظیفه مبلغان و روحانیون دعوت مردم برای حضور گسترده و با شور و شوق فراوان برای صیانت از انقلاب است.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که هر ساله حضور ملت در 22 بهمن با شکوه تر برگزار می شود، گفت: جشن پیروزی انقلاب در ایران نسبت به دیگر انقلاب با با شور بی نظیری برگزار می شود، در دیگر جشن انقلاب چنین تعلق خاطر و حضوری قابل مشاهده نیست.


وی حضور گسترده را عامل یأس دشمن دانست و ابراز داشت: انتخابات هفت اسفند یکی دیگر از عرصه های سیاسی حساس پیشروی کشور است، مردم با حضور گسترده خود در این انتخابات بار دیگر دشمن را دچار یأس و سرخوردگی خواهند کرد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به تأیید صلاحیت ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از میان 12 هزار نفر 6 هزار نفر تأیید صلاحیت شده اند، این میزان کاندید با سلایق مختلف در انتخابات بی سابقه بوده و سبب حضوری گسترده در انتخابات خواهد شد.


وی با بیان این‌که مردم برای حضور در انتخابات باید احساس مسؤولیت داشته باشند، افزود: روحانیت و طلاب لازم است مشوق مردم برای حضور گسترده در انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باشند.


آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت جایگاه مؤثر خبرگان رهبری، افزود: مردم در انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری کسانی را انتخاب کنند که دارای ملاک اصلحیت باشند، کانال کشی برای شناخت و آگاهی مردم در انتخاب اصلح بر عهده روحانیان است.


وی با اشاره به استقلال حاصل از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: صیانت از استقلال کشور و ارزش های امام راحل به دست ولایت فقیه است، پیش از انقلاب حکومت ایران دست نشانده استکبار جهانی بود، اما انقلاب ایران را از دست استکبار خارج و به استقلال دست یافت.


امام جمعه تبریز با اشاره به قدردانی از انقلابو  ولایت فقیه، ابراز داشت: مردم را به قدردانی از این دو نعمت بزرگ دعوت کنیم، لازمه این قدر دانی ساخت مجلسی انقلابی و ولایی از سوی ملت ایران است، مبلغان در این مسأله می توانند بسیار مؤثر عمل کنند.


وی طرح شورای رهبری را از سوی برخی ها معنا دار دانست و افزود: رهبری واحد مؤثر و بهتر از شورای رهبری است، شورای رهبری از قانون اساسی حذف شده است اما برخی با طرح شورای رهبری و زیر سؤال بردن شورای نگهبان قانون اساسی را تضعیف می کنند، برخی افراد که سوابق انقلابی دارند طرح برخی مطالب از آنها انتظار نمی رود.


آیت الله شبستری با بیان این‌ که مردم صیانت از نظام اسلامی را اوجب واجبات می دانند، گفت: مردم بار دیگر با حضور خود تیری به قلب استکبار خواهند زد./854/202/ب3

ارسال نظرات