۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۳۱۶۶۸۸
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:

176 واحد آموزشی فاقد نمازخانه در قزوین نیازمند یاری خیرین و مسؤولان هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم برای همکاری با خیرین به منظور احداث، توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها دارد، گفت: آمار مدارسی که نمازخانه مستقل و کلاسی ندارد، 176 ساختمان آموزشی است که در این مدارس معمولا نماز را در فضایی چون مسجد همجوار و یا راهرو اقامه می‌کنند که باید با کمک و همت خیرین و مسؤولان فکری برای آن نمود چرا که نیاز مبرم به نمازخانه در این مدارس احساس می شود.
حجت الاسلام علي انصاري

حجت الاسلام علی انصاری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین گفت: لازم است دانش‌آموزان بیش از پیش با اصول دینی و اعتقادی آشنا شوند و در این راستا باید فضای مناسب برای این کار وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری صرف اعتبار در حوزه آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و در این راستا اداره‌کل آموزش و پرورش برای تدوین سیاست‌ها و تدارک فعالیت‌های مختلف در حوزه فرهنگی برنامه‌ریزی می‌کند.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به برگزاری نماز جماعت در مدارس استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در اکثر مدارس استان شاهد اقامه نماز جماعت و حضور دانش آموزان در صفوف نماز هستیم چرا که این امر یکی از سیاست های کلان آموزش و پرورش است.

 

وی با اشاره به تعداد روحانیانی که با آموزش و پرورش همکاری دارند گفت: در سال تحصیلی جاری تعداد 253 روحانی امامت نماز جماعت را در مدارس بر عهده دارند که در سامانه آموزش و پرورش به ثبت رسیده اند. همچنین بیش از 80 همکار فرهنگی نیز در سایر مدارس نماز را اقامه می کنند.

 

این مسؤول با بیان اینکه در 99 درصد مدارس استان نماز جماعت اقامه می شود عنوان کرد: نماز جماعت چه در مدارسی که دارای نمازخانه مستقل هستند و چه در مدارسی که نمازخانه مستقل ندارد اقامه می شود.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین آمار نمازخانه های مستقل مدارس استان چنین دانست: در 488 واحد آموزشی استان نمازخانه مستقل وجود دارد که بالای 40 متر است.

 

حجت الاسلام انصاری افزود: همچنین در 568 مدرسه دارای نمازخانه کلاسی است که نماز معمولا در کلاس و یا سالن های چند منظوره اقامه می شود.

 

این مسؤول استاندارد سرانه هر دانش آموز در نمازخانه را نیم متر دانست و افزود: اگر نمازخانه مستقل را مبنا قرار دهیم سرانه نمازخانه در استان قزوین 28 سانتی متر است و اگر نمازخانه کلاسی را در نظر بگیریم این سرانه به 38 سانتی متر تغییر می کند.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم برای همکاری با خیرین به منظور احداث، توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها را دارد گفت: آمار مدارسی که نمازخانه مستقل و کلاسی ندارد 176 ساختمان آموزشی است که در این مدارس معمولا نماز را در فضایی چون مسجد همجوار و یا راهرو اقامه می کنند که باید با کمک و همت خیرین و مسؤولان فکری برای آن نمود چرا که نیاز مبرم به نمازخانه در این مدارس احساس می شود. /955/302/ب2

ارسال نظرات