۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۱۶۹۹۴
مولوی عبدالحمید:

شیعه و سنی به پیروی از سخنان رهبری، دشمن خود را شناخته‌اند/ تندروی عامل تباهی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد مکی زاهدان با تأکید بر وحدت مردم ایران گفت: در ایران، ملت شیعه و سنی به پیروی از سخنان رهبری، دشمن شناس هستند آنان با حفظ بیداری، توطئه دشمن را خنثی می کنند و این را در عمل ثابت کرده اند.
مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، در آیین افتتاحیه بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که امروز در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: دشمنان امروز ما بهترین طرح خود را اختلاف افکنی می دانند.

 

وی افزود: آنان می خواهند کشورهای اسلامی را تخریب، تجزیه و تضعیف کنند اکنون علاوه بر اختلاف انداختن، مسلمانان را با بهانه قومیت و مذهب و حزب به جان هم انداخته اند.

 

مولوی عبدالحمید تندروی را عامل تباهی دانست و بیان کرد: وقتی انسان دچار تعصب کورکورانه شود گوش او کر، چشم او کور و عقل او زایل خواهد شد و دشمن بر او چیره می‌شود.

 

وی ادامه داد: امروز عده‌ای که به مساجد و اماکن مذهبی و مقدس و قبور اولیا و صلحا حمله ور می شوند و آنها را تخریب می کنند، بر پایه تندروی عمل کرده و قصد تحریک مسلمانان را دارند.

 

امام جمعه مسجد مکی زاهدان عنوان کرد: انسان‌های کم بصیرت در همه جا یافت می شوند چنین انسانهایی گرفتار جهل و تعصب و خشم هستند همین تقویت روحیه خشم و تعصب سبب تکفیر مسلمانان توسط یکدیگر شده است.

 

وی با تأکید بر وحدت مردم ایران گفت: در ایران، ملت شیعه و سنی به پیروی از سخنان رهبری، دشمن شناس هستند آنان با حفظ بیداری، توطئه دشمن را خنثی می کنند و این را در عمل ثابت کرده اند.

 

مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان که دشمنان همواره به آن چشم طمع داشته اند، با فهم و رشادت مردمان شیعه و سنی خود دست رد به سینه دشمن زده است چنانچه امروز شاهد ائتلاف کاندیداهای شیعه و سنی در انتخابات هستیم./831/202/ب3

ارسال نظرات