اختراع «علم پان» از سوی مبلغ حوزوی
حجتالاسلام محمد عبداللهزاده، طلبه مخترع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی علم «پان» پرداخت و خاطرنشان کرد: مدتی است که علمی شبیه به علم تریز از جهت تولید و رشد فناوری، اما ماهیتاً متفاوت با این علم، تحت عنوان علم پان(پرورش اسلامی نبوغ) اختراع کردهام که بیش از 90 درصد بازدهی دارد.
این طلبه مخترع درباره دستیابی به علم پان اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته پس از یک سری مطالعات در موضوعات علم موفقیت داشتم، اما حقیقتاً به وسیله این علومی که تنها ادعا میکنند و یا به وسیله قانون جذب، به هیچ موفقیتی نرسیدم؛ یک استاد خصوصی در شهرستان سبزوار داشتم که همان علوم موفقیت امروزی را با ارائه تمرینات جدید که جنبه تئوری داشته و بیتأثیر بود، به وجود آورد و آن تمرینات ملموس شده بود.
این مبلغ دینی به اولین اختراع خود پرداخت و اظهار داشت: اختراعات بنده از سال سوم ابتدایی شروع شد، اما جهش این اختراعات زمانی بود که قواعد این علم را اختراع کرده و اجرا کردم و جهش زیادی در تعداد اختراعاتم و کیفیت آنها داشت؛ پس از یک سال که فعالیت متمرکز بر روی اختراعاتم، در طول یک سال، 180 مورد را اختراع کردم و بیشتر موفقیت خود را از طریق این علم میدانم که به دست آوردم.
وی افزود: پس از گذراندن دوره خصوصی، مسأله اختراعات بنده بر مبنای آیات قرآن و روایات شروع شد؛ نکتهای که به نظرم خطور کرد که خدا برای انسانها راهنما فرستاده و در شرایط مختلف دستورات خاصی برای رسیدن به کمال و سعادت داده است و با خود تصور کردم همین پازلی را که خداوند متعال برای رسیدن به کمال و موفقیت طراحی کرده است، اگر برای رسیدن به کمال و موفقیت در زمینههای دنیایی و در بحث علوم و فناوری را به کار بستم و این علم را به دست آورده و اجرا کردم، تمامی موفقیتهای خود را از طریق همین علم و آیات و روایات و منابع اسلامی میدانم.
حجتالاسلام عبداللهزاده با اشاره به شکوفایی خلاقیت در دوره پرورش نبوغ تصریح کرد: در دوره پرورش نبوغ، افراد طبق آموزشها و کارگاههای علمی که در این علم پیش بینی شده است، شکوفا میشوند و این علم فقط در همین حد ضمانت میکند که خلاقیت و نبوغ شکوفا شود و اینکه افراد آن را در چه زمینه و زمینههایی و به چه میزان از خلاقیت خود استفاده و پیشرفت کنند، وابسته به ادامهدادن و تلاش خودشان دارد.
این طلبه مخترع به ارتباط این علم با حوزه علمیه پرداخت و گفت: با توجه به اینکه علم پان بر مبنای آیات و روایات است، حوزه میتواند همکاریهایی را در این زمینه داشته باشد، چرا که با اهداف حوزه تداخل دارد و همچنین کاری جدا و بیگانه از حوزه نیست و در بحث این علم هم زمینه همکاری بسیاری با حوزه علمیه وجود دارد.
این مبلغ دینی به مبنای علم پان(پرورش اسلامی نبوغ) اشاره کرد و یادآور شد: مبنای این علم را که اختراع کردم، شکستن عادتها، فوران ذهنی و پرورش خلاقیت ذهن، پرورش خلاقیت در عمل بوده و پایههای این علم، آیات و روایات است.
وی درباره ورود آیات و روایات این دوره خاطرنشان کرد: در این علم که هر کجا سخنی از موفقیت به میان میآید و مطالبی را ارائه میدهیم، تعدادی آیه و روایت را مطرح خواهیم کرد که به عنوان مثال در بخش تفهیم ارزش همت و اراده، احادیث و روایاتی بیان میشود و قبل از آن بحث خودآگاهی و شناخت را مطرح میکنیم که در این زمینه منابع دینی، انسانها را در به دست آوردن شناخت در مورد خود و پیرامون جهان هستی و خلقت خداوند دعوت کرده است.
حجتالاسلام عبداللهزاده به انواع شناخت در علم پان پرداخت و اظهار داشت: در این علم، شش نوع شناخت بیان شده است و باید این موارد را در بحث موفقیت خود، ملاک عمل قرار دهند که به عنوان مثال میتوان شناخت کلی جهان خلقت، شناخت جهان امروزی، شناخت کشور محل سکونت، شناخت امکانات و دسترسی های منطقه محل زندگی، شناخت کلی خود و شناخت داشتههای شخصی اشاره کرد که باید مد نظر قرار داد و بهترین هدف و نتیجه را کسب کرد.
این طلبه مخترع درباره کلاس های این دوره تصریح کرد: مطالبی که در این دوره ارائه میشود، تئوری و کارگاهی و عملی است که در بخشهای عملی در جلسات اول، بحث تصور و قدرت پردازش ذهن فرد را در قالب نقاشی و امثال آن مورد بررسی قرار میدهیم و یک سری بحثهای روانشناسی که از روی نقاشی آشکار میشود، مشخص خواهد شد؛ در مراحل بعدی به شکوفایی استعدادهای فرد پرداخته میشود.
این مبلغ دینی افزود: در مراحل بعدی فرد در زمینههای مختلف در معرض بارش اطلاعاتی قرار میگیرد و با توجه به اینکه با علوم مختلف درگیر میشود، سبب پردازش قوی ذهن خواهد شد و در بحث اعتماد به نفس یک سری تمرینهایی داریم که از فرد خواسته میشود تا به صورت کنفرانس ارائه دهد و کارگاههای عملی دیگری نیز در ادامه برگزار میشود.
وی درباره تضمینیبودن آموزش این علم گفت: این علم دو نکته شکوفایی خلاقیت(دورهای کوتاه) و پرورش نبوغ را به صورت تضمینی شامل میشود.
حجتالاسلام عبداللهزاده به دوره پرورش خلاقیت اشاره کرد و یادآور شد: این علم به دو بخش تقسیم میشود که پرورش خلاقیت یک بخش آن را شامل میشود و آموزش آن تقریبا در عرض یک ماه است، اما غالبا پس از گذشت ده پانزده جلسه از شروع این دوره، مخترع تربیت شده است که دانشآموز، دانشجو و یا افرادی که دارای سن بالاتری هم باشند و در گذشته حتی نمیتوانستهاند یک پیچ و مهره باز و بسته کند، طبق این دوره، نه تنها میتواند کارهای فنی منزل خود را انجام دهد، بلکه مخترع و ایدهپرداز میشود و در بحثهای صنعتی بسیار راحت میتواند ادامه دهد و در این زمینه خلاقیت داشته باشد.
این طلبه مخترع خاطرنشان کرد: بخش دوم آن مرتب با پرورش نبوغ است؛ مسأله نبوغ که مطرح میشود، صرفا بحث اختراع نیست، بلکه پس از رسیدن به نبوغ، فرد میتواند نبوغ خود را در زمینههای مختلف اختراع، مدیریتی، تربیت فرزندان و خانواده و حتی در برخورد با جامعه و تمامی مراحل زندگی استفاده کند.
این مبلغ دینی در پایان با اشاره به برگزاری این دوره اظهار داشت: دوره پرورش خلاقیت در گذشته در تهران برگزار میشد، اما اکنون دو دوره در قم در حال حاضر برگزاری است که دوره جدید آن متعاقبا اعلام خواهد شد تا علاقهمندان به فراگیری این علم بتوانند بهره کافی را داشته باشند./822/302/ب2