۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۸۷۳
مهرماه سال آینده؛

کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: کنگره سه هزار شهید والامقام این استان مهرماه سال 95 به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.
سردار مرتضوي- نشست کنگره سه هزار شهيد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در نشست یادواره سه هزار شهید خراسان شمالی، اظهار کرد: کنگره سه هزار شهید والامقام این استان با هدف تجلیل از مقام شامخ این شهدا در مهرماه سال پیش رو برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر آسیب‌شناسی مناسب نشست‌ها و کمیته‌های کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی، از برگزاری فراخوان کشوری مقالات و راه‌اندازی سایت کنگره سه هزار شهید استان خبر داد.

 

سردار مرتضوی با ابراز خرسندی از برگزاری باشکوه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این استان، از حضور حداکثری جوانان که در این انتخابات حضور پررنگی داشته و حماسه‌ای بزرگ و به‌یاد‌ماندنی خلق کردند تقدیر کرد.

 

وی خواستار دعوت از نمایندگان جدید استان برای حضور در جلسات کنگره و قرار گرفتن در فضای کنگره شد و گفت: این حضور در جهت بیعت نمایندگان با شهدا و آرمان‌های انقلاب و استفاده از ظرفیت نمایندگان بنا بر ضرورت و نیاز کار در راستای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره است.

 

دبیر کنگره سه هزار شهید استان خراسان شمالی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی جهت انعکاس این رویداد مهم در صحن علنی و همکاری بیشتر در برگزاری برنامه‌های مرتبط با کنگره تأکید کرد.

 

سردار مرتضوی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب این کنگره از خانواده معظم تمامی سه هزار شهید استان بازدید و سرکشی صورت می‌گیرد.

 

وی یکی از برنامه‌های اصلی این کنگره را سرکشی از خانواده این شهدا اعلام کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی برای سرکشی از سه هزار خانواده شهید بر اساس اقشار مختلف انجام و با آرم کنگره و با حضور مسؤولین کنگره اجرایی شود.

 

سردار مرتضوی اظهار کرد: وظایف کمیته‌های ستاد می‌بایست تاکنون عملیاتی شده و با انجام فراخوانی در سطح کشور اهداف این کنگره در مجامع عمومی به خوبی معرفی شود.

 

وی افزود: کمیته فضاسازی و تبلیغات به کمک کمیته ورزشی برگزاری مسابقات ورزشی آمده تا فضاسازی‌ها، عکس‌ها و بنرها به تناسب جمعیتی که در این کنگره حضور می‌یابند اثرگذار باشد.

 

سردار مرتضوی گفت: جلسه بعدی کنگره در محضر آیت‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار شده و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده تنظیم و در اختیار این عضو مجلس خبرگان رهبری قرار می‌گیرد.

 

به گفته وی مسابقات و فضاهای ورزشی بهترین ظرفیت برای انتقال پیام شهدا به نسل جوان است و امیدواریم کمیته ورزش و جوانان در سال 95 نیز با همکاری ویژه کمیته فضاسازی تمهیدات لازم جهت انعکاس این رویداد مهم در استان را در دستور کار قرار دهد.

 

حجت‌الاسلام تقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: برنامه‌ها در بنیاد شهید استان از بیست و دوم اسفند به بعد رنگ و بوی کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی را خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه در این کنگره شش کارگروه تأسیس شده و اعضای کمیته ایثارگران نیز در این کارگروه‌ها اقدامات خود را آغاز کرده‌اند، افزود: همچنین کارگروه سرکشی از خانواده سه هزار شهید استان نیز تشکیل جلسه داده و لیست سرکشی هم آماده شده است.

 

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده در صورت تأمین اعتبار گلزارهای شهدا که تاکنون اقدامی برای ساماندهی آنان انجام نشده، شروع به کار شود به‌گونه‌ای که تا زمان برگزاری کنگره تمامی گلزارهای شهدای استان ساماندهی شوند.

 

وی تصریح کرد: مقرر شده تمام یادواره‌هایی که به صورت منطقه‌ای، محلی، شهری و روستایی و مناسبتی در سطح استان خراسان شمالی برگزار می‌شوند با آرم کنگره برگزار شوند تا تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسبی برای کنگره سه هزار شهید والامقام خراسان شمالی انجام شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین در کارگروه علمی این کنگره با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای، 100 نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر با شاخص‌هایی که از سوی مرکز دانش‌پژوهان بنیاد شهید معرفی شده شناسایی شده‌اند که از تعدادی از نخبگان علمی تا بیست و دوم اسفندماه جاری به عنوان مقدمه‌ای برای کنگره تقدیر می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات