۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۲۰۰۰۳
رییس جامعه المصطفی العالمیه:

ابلاغ نامه رهبری به غرب وظیفه عالمان دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ابلاغ نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را وظیفه علمای دینی دانست و گفت: در کنار مسائل دینی عالمان دینی باید نگاه به مسائل کلان بشری دارند.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در پنجمین اجلاس سراسری مسؤولان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هیئات مذهبی جامعة المصطفی العالمیه که در مرکز همایش‌های مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه نامه‌های رهبر معظم انقلاب با تأکید بر عقلانیت دینی و جاهلیت مدرن نگارش یافته است اظهار کرد: ما به عنوان طلاب دینی در انقلاب اسلامی باید پیش آهنگ نگاه تمدنی به اسلام باشیم.
 
وی با بیان اینکه چندین دیدگاه در ارتباط با اسلام وجود دارد افزود: یکی از دیدگاه‌ها این است که اسلام دینی است که به گوشه‌هایی از زندگی بشر می‌پردازد اما نگاه دیگر به اسلام اینگونه است که اسلام دینی تمدنی است که همه شئون بشر را در بر می‌گیرد و اسلام در هر عصری می‌تواند به زندگی بشر توجه کند و نیازهای انسان را برطرف سازد.
 
رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز جوانان انقلاب اسلامی با جوانانی که در عقلانیت فردی بزرگ شده‌اند فاصله زیادی دارند و جوانان ما می‌توانند فاصله را با گفت و گو درنوردند.
 
وی ادامه داد: ما به عنوان عالمان دینی وظیفه ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب و اتمام حجت را داریم و ضمن اینکه مسائل دینی و آثار اندیشه‌های دینی فکر می‌کنیم باید به مسائل کلان بشر نیز توجه داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که دشمنان به دنبال کنترل پیشرفت انقلاب اسلامی در جهان هستند، بیان کرد: امروز المصطفی نیاز به نهضتی دیگر دارد و باید در ترویج معارف دینی و اسلام ناب محمدی در جهان اهتمام ویژه‌ای داشته باشد./858/پ202/ج
ارسال نظرات