۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۲۰۴۱۱
حجت‌الاسلام عباسی:

حضرت زهرا نمادی از رحمانیت خداوند است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با بیان این‌که حضرت زهرا(س) شاخصه‌ای از رحمانیت خداوند است، گفت: حضرت زهرا(س) باید الگویی برای زنان و دختران ما باشند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره فضایل حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) دارای صفات فراوانی هستند که شناخت آن برای ما دشوار است.

 

وی در ادامه افزود: شناخت اولیای الهی برای ما امکان پذیر نیست تنها پیامبر اکرم(ص) و اولیای الهی مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) را می‌شناختند و در زمان مشکلات به حضرت زهرا(س) متوسل می‌شدند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه(س) اگر مرد بود رسول الله بود، حضرت زهرا(س) جایگاه بسیار والایی دارند و جبرئیل برای حضرت زهرا(س) از طرف خداوند سلام می‌فرستاد.

 

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) برای حمایت از دین اسلام ظلم‌های بسیاری را متحمل شدند، ابراز کرد: مردم از روی جهالت و نادانی ظلم‌های بسیاری به حضرت زهرا(س) روا کردند در حالی که پیامبر(ص) درباره حضرت زهرا(س) بسیار سفارش کرده بودند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین اضافه کرد: آزار و اذیت‌های مردم به اندازه‌ای بود که حضرت زهرا(س) 95 روز بعد از پیامبر(ص) به شهادت رسیدند، حضرت زهرا(س) شاخصه‌ای از رحمانیت خداوند بود اما اذیت‌های مردم به اندازه‌ای بود که ایشان از مردم آن زمان روی برگردان شدند.

 

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر رسالت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مقام والای حضرت فاطمه(س) سبب شد تا ایشان را ام ابیها بنامند چون بعد از فوت حضرت خدیجه(س) پرستاری و حمایت از پیامبر(ص) به عهده حضرت فاطمه(س) بود و ایشان در شرایط سخت کنار پیامبر بودند تا تحمل آن برای پیامبر(ص) آسان شود.

 

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: جوانان ما بیدارند و باید تلاش کنند حق و حقیقت را بشناسند و برای احقاق حق از هیچ تلاشی دریغ نکنند، حضرت زهرا(س) باید الگویی برای زنان و دختران ما باشند.

 

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: حضرت زهرا(س) با رعایت عفاف و حجاب در مسائل اجتماعی و سیاسی همراه پیامبر(ص) بودند و در جنگ‌ها پیامبر(ص) را یاری می‌کردند، زنان ما باید زمانی که در جامعه حاضر می‌شوند عفت خود را حفظ کنند./838/302/ب1

ارسال نظرات