۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۳۲۱۴۶۹
امام جمعه کوهبنان:

شخصیت حضرت زهرا نمونه کاملی از انسانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهبنان گفت: شخصیت حضرت فاطمه(س) نمونه کاملی از انسانیت برای انسان های مومن است، در تمام زمینه ها این بزرگوار هم از نظر عبادت آنقدر عبادت داشتند که قدم های مبارکشان متورم می شد و هم از لحاظ خدمات علمی ایشان در سطح بسیار بالایی بودند.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: بانوی با عظمت اسلام حضرت زهرا(س) که یک جمله خداوند در قرآن بیان کرده است که برای همیشه و در همه زمان ها کافی است، و خداوند خطاب به پیامبرش فرمود« انا اعطیناک الکوثر» و خداوند کوثر را به پیامبر عطا نمود که هرچه خیر است و تمام خیر را به پیامبر عنایت کرده که در وجود حضرت زهرا(س) است.


وی بیان کرد: این بزرگوار نمونه کاملی از انسانیت برای انسان های مومن است در تمام زمینه ها این بزرگوار هم از نظر عبادت آنقدر عبادت داشتند که قدم های مبارکشان متورم می شد و هم از لحاظ خدمات علمی ایشان در سطح بسیار بالایی بودند.


امام جمعه کوهبنان با بیان این که ایشان عمر کوتاهی داشتند، تصریح کرد: اما عمر کوتاه ایشان یک عمر پر برکتی بود و همسر نمونه ای برای حضرت علی (ع) بودند و مادر بسیار مکرمه ای برای فرزندانش بود و هم در امر ولایت و امامت هم پای شوهر خویش بودند.


حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: دوران زندگی حضرت زهرا (س) با پدر بزرگوارشان سخت‌ ترین دوران زندگی پیامبر (ص) بود، زیرا دشمنی‌ها و آزار و اذیت‌ ها بر علیه پیامبر اسلام (ص) چندین برابر شده بود و حضرت زهرا(س) از همه لحاظ نمونه است.


وی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان بهترین الگو برای جامعه بشریت به خصوص بانوان است و برکات عمر حضرت فاطمه (س) در عرصه‌های مختلف عبادی و اجتماعی و حضور در صحنه‌های مختلف حتی در جبهه‌های جنگ به وضوح دیده می‌شود.


حجت الاسلام جعفری یادآور شد: ایشان در مقام مادری سرآمد بود، بنابراین مقام معظم رهبری فرمودند« شغل اول بانوان، مقام مادری است»،و بنابراین جا دارد زنان جامعه ایران اسلامی برای دستیابی به زندگی سالم، حضرت فاطمه (س) را به  عنوان الگو و سرمش خویش قرار دهند.

 

امام جمعه کوهبنان افزود: شخصیت حبیبه خانم فاطمه زهرا(س) زبانزده خاص و عام است و تنها زن معصومه ای است که حاضر شد جان خود را برای اسلام فدا کند، و در راه ولایت و امامت قدم بردارد و این عظمت اسلام و لایت را می رساند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امیدواریم همه ما از ولایت مداری آن حضرت درس بگیریم./9709/302/ب3

ارسال نظرات