۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۲۱۷۴۵
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

به جای لعن در مجالس عزای حضرت زهرا باید دشمنان امروز ایشان را شناخت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با بیان این‌که بعضا در مجالس عزاداری تنها به لعن گفتن علیه دشمنان حضرت زهرا بسنده می شود که تنها سبب تفرقه بین شیعه و سنی است، گفت: امروز باید دشمنان حضرت زهرا را بشناسیم و نکند با اعمالمان دل دشمنان زهرا را خشنود کنیم.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در سالروز شهادت فاطمه زهرا و در جمع عزاداران مسجد جامع نجف آباد، گفت: برپایی مجالس عزای اهل بیت باید در کنار کسب معارف و پیروی از سخنان معصومین باشد.

وی با تأکید بر ضرورت کسب معرفت و پیروی از مکتب اهل بیت، افزود: مهم ترین دستاورد برپایی این گونه مجالس دستیابی به معرفت اهل بیت است که بدانیم حضرت زهرا از چه چیزی راضی هستند که رضایت او، رضایت حق است و چه کنیم که بوانیم شیعه واقعی اهل بیت باشیم.

حجت الاسلام حسناتی با بیان سخنی از حضرت زهرا در توصیف شیعه واقعی که فرمودند: «إنْ کُنْتَ تَعْمَلُ بِما أمَرْناکَ وَ تَنْتَهی عَمّا زَجَرْناکَ عَنْهُ، قَأنْتَ مِنْ شیعَتِنا، وَ إلاّ فَلا» بیان داشت: حضرت در پاسخ سائلی که از مشخصات شیعه واقعی پرسیده بود این گونه بیان کرد که آنچه ما دستور دادیم انجام دهید و کارهای که نهی شده ترک کنید، تو با اهل بیت هستی و شیعه ای و الا شیعه نیستی.

وی در ادامه بیان کرد: اهل بیت(ع) همگی فدای حلال و حرام الهی شدند و زندگی سراسر نور حضرت زهرا تماماً حق بود و رفتار، گفتار و تفسیرش حق است و باید در این گونه مجالس به ابعاد زندگی زهرا توجه و سبک زندگی خانواده را براساس آن پایه ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد به ابعاد زندگی حضرت زهرا اشاره کرد و افزود: استحکام بنای خانواده، به ویژه بین همسران و فرزندان، که مهمت رین بعدش قناعت و عفت و حجاب است که زهرای مرضیه از نامحرم حتی نابینا خودش را پوشاند و مخفی کرد اما متاسفانه عفت و حجاب در بین خانواده های مذهبی ما نیز در حال کمرنگ شدن است.

وی در ادامه بیان داشت: این محرم و نامحرمی دارد عادی می شود، حجاب و عفاف در خانواده ها، و میهمانی دارد عادی می شود، نحوه پوشش در برابر نامحرم حتی در خانواده های متدین دارد عادی می شود، بیاییم در این روز شهادت با حضرت زهرا قرار بگذاریم و پیمان ببندیم که سبک زندگی فاطمی شود.

وظیفه امروز، تربیت فرزندان در خانواده فاطمی است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به الگوگیری از مادران شهدا برای تربیت نسل امروز افزود: مادران شهیدان در آن شرایط سخت چه فرزندانی را تربیت کردند و آنان محبوب حضرت زهرا هستند و در این شرایط که نسبت به گذشته از بسیاری جهات هجمه های دشمنان در بعد فرهنگی زیاد شده است، باید فرزندانمان را مثل شهدا تربیت کنیم و امروز وظیفه و تکلیف اصلی ما همین است.

وی در ادامه تصریح کرد: این که بعضا در این مجالس تنها به لعن گفتن علیه دشمنان زهرا بسنده می شود، تنها سبب تفرقه بین شیعه و سنی است و جدای از آنکه باید لعن به دشمنان حضرت زهرا در قلبمان باشد، امروز باید دشمنان حضرت زهرا را بشناسیم و نکند با اعمالمان دل دشمنان زهرا را خشنود کنیم.

حضرت زهرا فدای حلال و حرام خدا شد

امام جمعه نجف آباد در ادامه با بیان دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا افزود: معنویت، دانش، علم، از دیگر مشخصات بارز حضرت است که گاهی سائل این قدر سوال می پرسید که خود شرمنده می شد و حضرت می فرمود با این سوال ها هم من ثواب می برم هم خودت و زهرای مرضیه فدای حلال و حرام خدا شد و بانوان امروز باید پیرو چنین مکتبی باشند.

وی در ادامه بیان داشت: امروز دفاع از حریم بی بی یاور می خواهد و این به دوش زنان و مردانی است که فرزندانی شهید گونه تربیت کنند که اگر سبک زندگی فاطمی و علوی شود، زندگی سراسر آرامش و صفا می شود و تنها باید نگاهمان را به زندگی تغییر دهیم./1306/202/ب1

ارسال نظرات