۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۲۲۶۶۱
حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی مرّ اقتصاد اسلامی/ افزایش ظرفیت پذیرش حوزه علمیه استان تهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: اقتصاد مقاومتی مرّ اقتصاد اسلامی است و فقهای دین مسؤولیت تبیین مبانی، ابعاد و زوایای آن را بر عهده دارند.
حجت الاسلام حبيب الله غفوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، مدیر حوزه علمیه استان تهران پیش از خطبه‌های نخستین نماز جمعه تهران در سال جدید درباره سوم فروردین سالروز تأسیس حوزه علمیه قم سخنرانی کرد و تبیین مبانی اسلام و احکام دین در همه امور را از وظایف اصلی این نهاد مقدس برشمرد.

 

وی در ابتدا مقدمه‌ای از چگونگی تأسیس حوزه علمیه قم ارائه کرد و افزود: حوزه علمیه قم در زمانی که بخش بیشتر کشور در سلطه انگلیس و پرتغال بود و استعمارگران برای این سرزمین شیعه نقشه کشیده بودند تا کسی را مسلط کنند که اساس دین را از بین ببرد، از سوی آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی تأسیس شد.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان این‌که آیت‌الله حائری یزدی اساس و ریشه از بین بردن تباهی‌ها را در تأسیس حوزه علمیه قم می‌دید، اظهار داشت: با حضور آیت‌الله حائری در قم همه شاگردانی که در اراک دور ایشان جمع شده بودند نیز به قم آمدند.

 

وی در ادامه شرایط امروز حوزه‌های علمیه را در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولی امر مسلمین و مراجع تقلید بسیار مناسب ارزیابی و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه زیر پرچم پرافتخار وجود مقدس حضرت ولی عصر‌(عج) به عنوان پایگاه‌های مستحکم حضور سربازان آن حضرت در سراسر عالم و کشور ایران دایر است.

 

حجت‌الاسلام غفوری مأموریت سنگین حوزه‌های علمیه را حفظ اسلام ناب و نشر و تبلیغ دین و تربیت عالمان و فاضلان متخلق، عالم، انقلابی و با بصیرت برای تأمین نیازهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جامعه اسلامی به وجود عالمان دینی برای حفظ و تقویت ایمان مؤمنان در عصر غیبت کبری نیازمند است.

 

وی همچنین حفظ جامعه اسلامی از سیر شبهاتی که دشمنان از سراسر عالم برای منحرف کردن افکار و ایمان و ضعیف کردن اعتقادات جامعه و مؤمنان به ویژه نسل جوان روانه می‌کنند و نیز شناسایی و پاسخ‌گویی به این شبهات را از مأموریت‌های اصلی حوزه‌های علمیه برشمرد.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: اقتصاد مقاومتی مرّ اقتصاد اسلامی است و تبیین اقتصاد اسلامی بر عهده فقهای دین است که باید زوایا، ابعاد و مبانی اقتصاد اسلامی را استخراج کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این‌که کشور باید براساس اقتصاد اسلامی اداره شود نه اقتصاد غربی و سرمایه‌داری، ابراز کرد: متأسفانه اقتصاد غربی در تار و پود کتاب‌های آموزشی دانشگاهی ما حضور دارد و آنچه از زبان استاد خارج می‌شود براساس اقتصاد سرمایه‌داری تنظیم شده است.

 

بخش دیگری از سخنان حجت‌الاسلام غفوری به ارائه آماری از وضعیت تحصیلی مدارس علمیه استان تهران اختصاص داشت که وی گفت: هفتاد مدرسه علمیه با هشت هزار طلبه در حوزه علمیه استان تهران مشغول تحصیل هستند، اما این ظرفیت نسبت به جمعیت مردمی استان تهران پاسخ‌گو نیست.

 

وی با بیان این‌که در حوزه علمیه تهران باید شاهد تحول علمی و معنوی و پیشرفت کیفی در همه عرصه‌ها باشیم، توسعه کمی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای گسترده جامعه ضروری خواند و افزود: آنچه در راستای تقویت حوزه‌های علمیه انجام بگیرد سبب تقویت دین و ایمان جامعه برای نسل‌های امروز و نسل‌های بعد می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران همچنین با اشاره به پذیرش داوطلبان جدید برای سال تحصیلی 95-96 حوزه‌های علمیه، مراجعه برای نام‌نویسی را فراوان و بیش از ظرفیت موجود ارزیابی کرد و گفت: امسال 1100 نفر در مدارس علمیه استان تهران پذیرش داشتیم و برای سال آینده این ظرفیت افزایش خواهد یافت./920/پ202/ی

ارسال نظرات