۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۲۲۷۶۰

برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان دینی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل گفت: برپایی خیمه های معرفت از ارکان و پایه های برنامه های فرهنگی در این ایام است که در جوار آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه با حضور و اعزام 10 روحانی و مبلغ از حوزه علمیه قم با غرفه های مشاوره، گفتمان دینی، پاسخ به مسائل شرعی، همه واقف باشیم و غنچه های ولایت(کودکان) در حال برگزاری است.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل امروز در جریان بازدید از خیمه های معرفت طرح آرامش بهاری در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه آمل اظهار داشت: در راستای عمل کردن به فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های متنوع فرهنگی قرآنی را در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان در طول سال ترتیب داده است.


وی تصریح کرد: از جمله این برنامه ها، برنامه آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی می باشد که از بیست و هشتم اسفند 94 شروع و تا چهاردهم فروردین 95 با انجام برنامه های متنوع فرهنگی قرآنی در جوار بقاع و امامزادگان آمل در حال اجرا است.


حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت از ارکان و پایه های برنامه های فرهنگی در این ایام است که در جوار آستان مقدس و بقاع متبرکه امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده قاسم(ع) چاکسر، بقعه ناصرالحق و ابوالفضلی اوجی آباد با حضور و اعزام 10 روحانی و مبلغ از حوزه علمیه قم با غرفه های مشاوره، گفتمان دینی، پاسخ به مسائل شرعی، همه واقف باشیم و غنچه های ولایت(کودکان) در حال برگزاری است.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر پنج هزار جایزه و بسته فرهنگی جهت ارائه و هدیه به مراجعه کنندگان خریداری و در حال توزیع است.


وی افزود: امسال از تاریخ بیست و هشتم اسفند 94 تا چهارم فروردین 95 تعداد 1325 نفر از خیمه های معرفت بازدید کردند.


حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: تعداد حضور زائران در امامزادگان و بقاع متبرکه حدود پانزده هزار نفر بوده که تعداد اسکان یافتگان در زائرسراها 5429 نفر است.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که امام زادگان و بقاع متبرکه باید در خط مقدم فعالیت های فرهنگی حضور داشته باشند، گفت: 102 بقعه متبرکه و 89 امام زاده در شهرستان آمل وجود دارد که باید در راستای ترویج فرهنگ اسلامی گام های ارزنده ای برداشته شود.


وی با بیان این که سازمان اوقاف به دنبال تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی است، افزود: ضرورت دارد از ظرفیت های موجود در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه در راستای توسعه فرهنگی و ترویج اندیشه های اسلام ناب محمدی(ص) بهره گیری کنیم.


حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که امامزادگان از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند، بیان داشت: ظرفیت های بسیاری در امام زادگان و بقاع متبرکه وجود دارد که می توانیم بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه را شناخته و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به کار گرفت که باید در این راستا برای ترویج فرهنگ وقف تلاش شود.


وی وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که فرهنگ وقف کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بسیار زیادی دارد، افزود: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بستری برای کاهش محرومیت های مادی و معنوی جامعه فراهم می کند./1314/202/ب1

ارسال نظرات