۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۲۳۱۳۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌تواند با توانمندسازی مددجویان و تقویت تولید، گام‌های مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با مديرکل کميته امداد استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان، اظهار کرد: این نهاد به مدد افراد نیازمند و فقیر جامعه می‌آید به همین دلیل نیز کارکنان آن در نزد خداوند اجر و پاداش ویژه‌ای دارند.

 

وی با اشاره به اینکه خدمت به ارباب‌رجوع‌های مستأصل اجر زیادی دارد، ادامه داد: مردم نیز باید در این زمینه با کمیته امداد همراهی و همکاری کنند تا کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی رسیده و افراد خیر، گره‌های واقعی را باز کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه راه کمک به نیازمندان و فقرا باید به وسیله میان‌بر کوتاه و تقویت شود، خاطرنشان کرد: راه میان‌بر در کمک‌رسانی به محرومان، توانمندسازی آن‌ها است ازاین‌رو باید نهاد کمیته امداد به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به لزوم تقویت توانمندسازی مددجویان در نهادهای حمایتی، اظهار کرد: هرچه توانمندی‌ها در جامعه افزایش یابد به همان نسبت نیازمندی‌ها کاهش یافته و عزت مردم افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه سؤال و نیازمندی به هر صورت که باشد منجر به ذلت می‌شود، تصریح کرد: باید نهادهای حمایتی ریشه‌های این ذلت را خشکانده و با توانمندسازی مددجویان، عزت را در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی فرد ضعیف ذلیل می‌شود، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام نیز در برنامه‌های خود توانمندسازی را به صورت ویژه پیگیری و اجرا می‌کرده است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با یادآوری حدیث نبوی، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام فرموده کسی که بارش بر روی دوش دیگران باشد از رحمت خداوند به دور است ازاین‌رو می‌توان گفت تلاش برای کسب‌وکار و روی پای خود ایستادن، جهاد در راه خداوند است.

 

وی با بیان اینکه روح فرهنگ دینی با اداره جامعه از طریق صدقه و کمک سازگار نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، کمک به افراد نیازمند و محروم باید به‌گونه‌ای باشد که توانمندی آن‌ها را بیدار کرده و آن‌ها بتوانند روی پای خود بایستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اما در این راستا لازم است مقدمات کار فراهم شده و با توانمندسازی مددجویان زمینه برای کسب‌وکار، تولید و کسب درآمد از سوی آن‌ها فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان به معنای کمک به آن‌ها برای تولید و اقتصاد مقاومتی است، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند با توانمندسازی مددجویان و تقویت تولید، گام‌های مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد./9314/202/ب1

ارسال نظرات