۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۳۲۴۱۹۱

حرم رضوی همزمان با شام میلاد امام باقر غرق نور و شادی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرارسیدن ماه رجب و فرخنده میلاد امام محمد باقر(ع) سراسر حرم رضوی غرق نور و شادی شد.
آذين بندي حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم شام میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در حالی برگزار شد که جمع کثیری از مردم برای عرض تبریک به حضرت ثامن الحجج(ع) از ساعات ابتدایی شب در حرم مطهر رضوی حضور یافته بودند.

 

صحن و سرای حریم ملکوتی امام هشتم سرتاسر چراغانی و آذین بندی شده بود و از هر گوشه ای صدای مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان به گوش می رسید.

 

دست های بسیاری رو به آسمان دراز است و از پروردگار خویش تمنّای عفو و بخشش دارند چرا که ماه رجب و فرصتی دیگر برای استغفار فرارسیده است.

 

ویژه برنامه شام میلاد امام محمد باقر(ع) در نخستین شب ماه رجب در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت در سرتاسر اماکن متبرکه برگزار شد که حجت الاسلام محمد جمالی، سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم اظهار کرد: در نزد پروردگار و خالق کلی شیء چهار ماه از سال دارای احترام و حرمت است به این معنا که ثواب و پاداش کار خیر در این ماه ها و مجازات ارتکاب گناه دو برابر است.

 

وی با بیان این که یکی از این ماه های حرام، رجب است، افزود: هر کس در این ماه این دعا «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، یامَنْ اَرْجوُهُ لِکُلِّ خَیْرِ، وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرِّ، یا مَنْ یُعْطیِ الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ ، یا مَنْ یُعْطی مَنْ سَئَلَهُ،  یامَنْ یُعْطی مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ ، تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَهً ، اَعْطِنی بِمَسْئَلَتی اِیّاکَ جَمیعَ خَیْرِا لدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الْاخِرَهِ ، وَاصْرِفْ عَنّی بِمَسْئَلَتی اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الْاخِرَهِ ، فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقوُصٍ ما اَعْطَیْتَ ، وَ زِدْنی مِنْ فَضْلِکَ یاکَریمُ، یا ذَاالْجَلالِ وَالْاِکْرامِ ، یا ذَاالنَّعْماءِ وَ الْجوُدِ ، یاذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ ، حَرِّمْ شَیْبَتی عَلَی النّارِ» را پس از نمازهای یومیه بخواند خداوند به او عنایت ویژه می کند.

 

حجت الاسلام جمالی ابراز کرد: مزد دهنده و پاداش دهنده خدای متعال است، متأسفانه ما در این مزددادن  گاهی به خود می نگریم، از این رو سخت به نظر می رسد که خداوند با یک ذکر و دعا عنایت بسیاری به ما کند.

 

وی متذکر شد: تا به حال مشاهده نشده که کار فرمایی پاداش زیادی به کار کوچکی بدهد اما خدای متعال خیر کثیر را به کار کوچک و قلیلی عنایت می کند، خداوند در این ماه هر کس چه خوب و چه بد هر چه از خداوند درخواست کند به او عطا می کند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در ادامه این دعا چنین می خوانیم خدایا می بینم کسانی را که به در خانه تو نیامده اند اما تو به آن ها نعمت عطا کردی و از این بالاتر به کسانی عطا کردی که تو را به خدایی قبول ندارند.

 

حجت الاسلام جمالی خاطرنشان کرد: درهای رحمت الهی در همه ماه های سال باز است اما ماه رجب فرصتی طلایی محسوب می شود، ارزش این فرصت را فقط خالقش می داند و ما تنها به اندازه ظرفیت و بضاعت خود آن را درک می کنیم.

 

یادآور می شود؛ زائران غیرایرانی نیز در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر سالروز میلاد امام محمدباقر(ع) را جشن گرفتند./1308/202/ب1

ارسال نظرات