۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۲۴۸۱۲
آیت­الله نوری ­همدانی:

خصومت غرب با انقلاب اسلامی پایان ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی خصومت غرب با جمهوری اسلامی و دین را غیر قابل پایان توصیف و تاکید کرد: امروز فقط شکل دشمنی دشمنان تغییر کرده است اما گاهی تهاجم دشمنان فرهنگی، زمانی سیاسی و گاهی نیز اقتصادی شده است.
ديدار مسؤولان و شوراي سازمان بسيج هنرمندان مرکز با آيت الله نوري همداني و حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله حسین نوری­همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان و شورای سازمان بسیج هنرمندان مرکز و استان قم خاطرنشان کرد: اولین کار ما باید شناخت زمان باشد؛ در روایات آمده است بر هر عاقلی لازم است که از زمان خود شناخت داشته باشد و بر اساس شناخت زمان گام بر دارد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به شناخت زمان و حیله­های دشمنان اظهار داشت: شناخت زمان یعنی شناخت حوادث و پدیده­های زمان و نقشه­ها و ریشه­یابی و ارزیابی آنها که مربوط به شناخت زمان است؛ وظیفه ما اقتضا می­کند که شناخت لازمی از زمان و نقشه­های دشمنان علیه اسلام و انقلاب داشته باشیم و ارزیابی و ریشه­یابی آنها مد نظرمان باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به اهمیت فرهنگ پرداخت و تصریح کرد: فرهنگ مسأله بسیار مهمی است؛ پیامبران که از جانب خدا برای تبلیغ اسلام در بین مردم آمده بودند، نخستین مرحله تعلیم و تربیت آنها، فرهنگ بوده است؛ فرهنگ مردم باید در سطح بالا باشد؛ این انقلاب سه رکن اصلی دارد که اسلام نخستین رکن آن است که دشمنان، اسلام ناب را کنار زده بودند و از آغاز پدید آمدن اسلام، همیشه در فکر سرکوب آن بودند.

 

وی به دشمنی تمام نشدنی غرب با اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در جنگ تبوک که با رومیان و غرب بوده و در حالی که در آستانه ارتحال بود، لشکری به فرماندهی عثامه فراهم شد که خیلی­ها اعتراض می­کردند که جوان 18 ساله­ نمی­تواند اداره­کننده لشکر باشد؛ اما او توانست این کار را انجام دهد؛ در جنگ صلیبی نیز دشمنی غرب با اسلام بود و بعد از آن هیچ گاه دشمنی غرب تمام نشده است.

 

حضرت آیت­الله نوری ­همدانی با بیان اینکه نقشه­­های خصمانه­شان ادامه دارد، یادآور شد: امروز فقط شکل دشمنی دشمنان تغییر کرده است اما گاهی تهاجم دشمنان فرهنگی، زمانی سیاسی و گاهی نیز اقتصادی شده است و نقشه­­های خصمانه­شان ادامه دارد؛ در جنگ جهانی اول، غرب توانست یک دولت قوی آن روز که مسلمان بود را شکست دهد و از شکم دولت قوی عثمانی، هفده کشور که آن جمله بحرین، کویت و عربستان را تشکیل دادند تا بلعیدن آن برایشان آسان­تر بوده و زیر سلطه غرب باشند.

 

این مرجع تقلید به تلاش برای حفظ انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: باید نقشه­های دشمن را بشناسیم و انقلاب را حفظ کنیم؛ امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی آوردند و باید همین اسلام ناب را شناخته و بشناسانیم؛ اسلام سراسر هنر است؛ اسلام توانست از مردم زمان جاهلیت، ملتی بسازد که در آن روز تمدنی بسازند؛ آن روزی که غرب و آمریکا غرق در ظلمت بودند، اسلام توانست با هنر خود تمدنی با ارزش را درست کند و بر ما است که آن را نگه داریم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام کارهای اسلام هنر است، ظهار داشت: اگر با دقت نگاه کنید، خواهید دید که پیامبری که مکتب نرفته است، توانست قرآن بیاورد که سراسر هنر است، امام حسین(ع) جریان کربلا را در عین عاشورا و قیام بودنش، طوری ترتیب داد که از اول آن هنر است و خطبه حضرت زینب(س) در برابر دشمنان، هنر بود؛ همچنین شهید فهمیده از کربلا آموخته بود که چطور با دشمن بجنگد.

 

وی درباره هنر تصریح کرد: هنر یعنی چیزی که مکتب اسلام را جذاب و جالب ارائه کند؛ اگر مواردی که واقعیت دارد، به صورت جذاب زینت نشان داده شود، هنر است.

 

حضرت آیت­الله نوری­همدانی افزود: از هر جنبه که اسلام را می­نگرید، هنر است؛ کار شما هنرمندان، مقدس است؛ امام راحل علاوه بر اینکه عارف، فیلسوف و فریادگر بود، خود هنرمند بود.

 

این مرجع تقلید حاضران در این دیدار را به خواندن سه کتاب توصیه کرد و یادآور شد: سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیتنامه امام راحل را مطالعه کنید و این کتاب­ها باید کتاب­های بالینی ما باشد و بایستی همیشه آنها را مطالعه کنیم تا فکرمان با امام راحل هماهنگ باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) هنرمند بود، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس، 35 دولت صدام را کمک کردند و امام راحل توانست 8 سال در برابر آنها بایستد و جنگ را اینطور خاتمه دهد؛ در زمان جنگ که به جنگ رفتم، پس از بازگشت در قالب چند بیت اوضاع جنگ را برای امام گفتم.

 

وی در باب اهمیت هنر و تأثیرگذاری آن اظهار داشت: کار هنرمندان بسیار مهم است و باید بتوانیم هر چیزی را به صورت هنر عرضه کنیم؛ شهدا گفته­اند که راه ما را ادامه دهید و راه شهدا راهی هنرمندانه بود.

 

حضرت آیت­الله نوری­همدانی مردم را رکن دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم در انقلاب به میدان آمدند و امام راحل مردم را بیدار کرد و در جبهه شرکت کردند و مردم بودند که رژیم شاهنشاهی را راندند؛ همین مردم این زمان، مثل زمان امام راحل نسبت به رهبر معظم انقلاب پایبند هستند و اگر ایشان فرمان دهند، میلیون­ها نفر آماده­اند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه رکن سوم انقلاب، ولایت فقیه است، گفت: ولایت فقیه است که توانسته نظام را نگه دارد و وظیفه ما این است که برای نگه­داری این نظام کوشا باشیم؛ امام خمینی(ره) فرمودند که این نظام، زمینه ظهور امام زمان(عج) است؛ انتظار ظهور، همین نظام بوده که نظام مستضعفان است و آنها را تقویت می­کند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی روز به روز استکبار را منفور می­کند و این زمینه ظهور امام زمان(عج) است و خدا را شاکریم که در این زمان زندگی می­کنیم؛ خود را منتظران ظهور بدانیم و همیشه به یاد امام زمان(عج) باشید؛ دعاهای وارده درباره آن حضرت را بخوانید؛ در مجموعه­های خودتان، نماز اول وقت را برپا دارید؛ تهجد، خودسازی و سحرخیزی را فراموش نکنید./822/پ202/

ارسال نظرات