۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۳۲۵۰۸۷
استاد حوزه و دانشگاه:

ائمه معصوم در همه اعصار و امور «مثل الاعلی» هستند/ خیر دنیا و آخرت در گرو معرفت به امام زمان

خبرگزاری رسا ـ سخنران و مبلغ حوزوی با تأکید بر ضرورت شناخت ائمه(ع)، گفت: ائمه معصوم(ع) در همه دوران‏ها و در همه امور «مثل الاعلی» هستند که با شناخت ایشان به شناخت خداوند متعال خواهیم رسید و خیر دنیا و آخرت نصیبمان می شود.
حجت‌الاسلام سيد احمد ميرداماديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد میردامادیان صبح امروز در مراسم پر فیض دعای ندبه در مسجد مقدس جمکران با اشاره به نشانه‏های ظهور حضرت حجت(عج)، گفت: چند نشانه قطعی درباره ظهور امام زمان(عج) مثل قیام خراسانی و سفیانی از نیمه‏های ماه رجب نمایان می‏شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: یکی از کارهای منتظر در ماه رجب این است که نسبت به اعمالش دقت بیشتری داشته باشد؛ علما ماه رجب را هنگام شروع عبادت می‏دانستند که نمازها و ادعیه ویژه‏ای نیز دارد؛ شب لیلة الرغائب شبی است که در آن آمرزش فراوان شده و حاجات نیز برآورده می‏شود.

 

وی توصیه کرد: خواندن ذکر «لا اله الا الله» و سوره مبارکه توحید در این ماه بیشتر توصیه شده که بیانگر این است که رجب می‏خواهد انسان را بنده و عبد خدا کند؛ در ابتدای ماه بندگی باید به طرف خداوند متعال برویم که راه رسیدن به خدا، کسب معرفت نسبت حق است.

 

سخنران و مبلغ حوزوی افزود: امام جواد(ع) بهترین گنج‏های دنیا و آخرت را در 10 مناجات به دست ما رسانده است؛ باب الخیر یا همان درب‏های خیر، سه اقدام مهم است که شامل روزه، صدقه و نماز شب می‏شود؛ شرافت مؤمن به نماز شب است.

 

وی اظهار داشت: خداوند متعال به حضرت آدم(ع) فرمودند که چهار جمله به تو می‏گویم که گنج دنیا و آخرت در آن است؛ یک جمله درباره من، یک جمله درباره تو، یک جمله درباره رابطه من با تو و یک جمله درباره رابطه تو با بندگان.

 

حجت الاسلام میردامادیان ادامه داد: در رابطه با من، فقط مرا بندگی کن و هر کاری که می‏خواهی انجام دهی به امر خدا توجه کن؛ در رابطه با تو، من روزی تو را می‏رسانم و در زندگی طمع نداشته باش؛ درباره رابطه من با تو، اگر دعا کنی من به اجابت می‏رسانم؛ درباره رابطه تو با بندگان، آن‏چه برای خود می‏پسندی برای دیگران هم بپسند.

 

وی تأکید کرد: برای این که خیر دنیا و آخرت نصیبمان شود در آیه 269 سوره مبارکه بقره به آن اشاره شده و ائمه(ع) آن را شناخت امام بیان کرده‏اند؛ امام زمان(عج) معدن خیر است و هر کس ایشان را بشناسد، خیر و دنیا و آخرت را فراگرفته است.

 

حجت الاسلام میردامادیان تصریح کرد: دلیل این تأکید بر شناخت امام زمان(عج) این است که اگر کسی امام زمانش را نشناسد، گمراه بوده و به خودش ظلم کرده است؛ معرفت امام، معرفت خداوند متعال را به همراه دارد؛ ائمه معصوم «مَثَل الاعلی» هستند که برای همه دوران‏ها و در همه امور الگوی ما هستند.

 

سخنران و مبلغ حوزی با اشاره به ولادت امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در نامه‏ای که به فرزندشان امام جواد(ع) فرستادند، می‏فرمایند که «فداکَ أبوک»؛ آنقدر حضرت جواد الائمه(ع) عظمت دارد که امام رضا(ع) می‏فرمایند که جان من فدای تو؛ امام جواد(ع) اسوه تقوا و باب الحوائج است.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: انسان نباید در بازار و خیابان هر چیزی را ببیند؛ برخی صحنه‏ها و افراد با آن پوشش‏های نامناسب، حتی لیاقت دیدن هم ندارند؛ چشمی که می‏خواهد امام زمان(عج) را ببیند، حیف است به این صحنه‏ها بنگرد.

 

حجت الاسلام میردامادیان در پایان تأکید کرد: زمین و آسمان پر از آیات الهی است، اما اگر می‏خواهید این نشانه‏ها را بیشتر درک کنید، باید ائمه معصوم(ع) را بشناسید؛ کسی نمی‏تواند به عمق وجود حق پی ببرد؛ امام شناسی انسان را به خدا شناسی می‏رساند./840/202/ب2

ارسال نظرات