۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۲۵۳۱۰
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

مطالبه‌گری مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: تبیین، ترویج و تفهیم مبانی اقتصاد مقاومتی و مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی، مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
سردار مرتضوي- نشست با مديران رسانه هاي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در نشست با مدیران رسانه‌های استان که به همت سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 95 انتخاب شد، اظهار کرد: تأکید رهبری بر اقدام و عمل در این زمینه درواقع اتمام حجتی برای دوری از اقدامات شعاری و نمایشی در این بخش است.

 

وی با بیان اینکه رهبری از اینکه در طول سال‌های اخیر اقدامات مشخص و شفافی در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور صورت نگرفته گلایه‌مند هستند، اضافه کرد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را از چند سال پیش مطرح کرده بودند اما در این سال‌ها بیشتر فعالیت‌های صورت‌گرفته در این حوزه در حد تبیین نظریه بوده و در بخش اقدام و عمل فعالیت چندانی صورت نگرفت.

 

سردار مرتضوی ادامه داد: دستور معظم‌له مبنی بر راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی و ابلاغ مواد ده‌گانه آن نیز حاکی از این است که انتظار رهبری از مردم و مسؤولان، ورود جدی و عملی به این بخش است.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش وضعیت اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: همه دیدند که بعد از توافق هسته‌ای و در دوره پسابرجام نیز با وجود اینکه ایران تمامی تعهدات خود را انجام داد اما متأسفانه کشورهای مقابل به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکردند.

 

سردار مرتضوی تصریح کرد: اگرچه پس از امضای برجام در بین برخی از مسؤولان ما نوعی ذوق‌زدگی، شتاب‌زدگی و امید واهی برای رفع مشکلات اقتصادی از این ناحیه ایجاد شده بود اما رهبری با درایت و بصیرت خود، همه را نسبت به بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن دشمنان آگاه کرده و اجرای اقتصاد مقاومتی را راه‌کار حل مشکلات موجود دانستند.

 

وی اظهار کرد: باید بدانیم که حتی اگر تعهدات برجام نیز اجرایی شود دشمنان باز هم به دنبال راهکارهایی هستند تا نظام جمهوری اسلامی را در گردنه‌های حساس دچار مشکل کنند ازاین‌رو باید بدون امیدواری به دشمنان تنها با تکیه بر توان و تولید داخلی برای مقاوم کردن اقتصاد خود وارد عرصه اقدام و عمل شویم.

 

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه امکانات و ظرفیت‌های موجود در ایران برای مقاوم شدن کشور کفایت می‌کند، افزود: وجود منابع ارزان و انبوه، وجود نیروی کار فراوان، دسترسی بسیار سریع و آسان به بازار مصرف و وجود نقدینگی زیاد و سرگردان در کشور درواقع بسترهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند که در صورت مدیریت درست می‌توانند این مهم را در کشور نهادینه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز غرب تلاش می‌کند تا اقتصاد ما را به اقتصاد جهانی گره بزند، ادامه داد: هرچقدر آن‌ها بتوانند اقتصاد ما را به اقتصاد جهانی پیوند بزنند ما به همان میزان به آن‌ها وابسته خواهیم شد و استقلال و کارآمدی ما زیر سؤال خواهد رفت.

 

سردار مرتضوی با تأکید بر اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید نقش خود را به درستی ایفا کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه وظیفه و رسالت نخست رسانه‌ها و مطبوعات تبیین، ترویج و تفهیم مبانی و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در بین مردم است.

 

وی تصریح کرد: همچنین دومین رسالت رسانه‌ها در راستای تحقق شعار سال مطالبه میزان اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی از دستگاه‌های اجرایی است تا مسؤولان در جایگاه‌های مختلف نسبت به عملکرد خود درزمینه اجرای اقتصاد مقاومتی پاسخگو باشند.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی خنثی کردن فضاسازی دشمنان در حیطه اقتصاد مقاومتی و شناسایی و اعلام مواد قانونی مزاحم در برابر اجرای شعار سال را از دیگر وظایف رسانه‌ها در این زمینه دانست./9314/202/ب1

ارسال نظرات