۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۲۵۵۵۰
برای نخستین بار در قم؛

دوره مربیگری دارت ویژه همسران و بانوان طلبه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ به همت مرکز خدمات حوزه علمیه قم و با همکاری انجمن دارت کشور یک دوره کلاس داوری و مربیگری درجه ۳ ویژه همسران و بانوان طلبه حوزه علمیه استان قم برگزار می شود.
ورزش دارت

علی حامدی، کارشناس تربیت بدنی مرکز خدمات حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نخستین دوره کلاس داوری و مربیگری درجه 3 ویژه همسران و بانوان طلبه حوزه علمیه استان قم خبر داد.

 

وی زمان نام نویسی این دوره را در آینده نزدیک اعلام کرد و گفت: پس از برگزاری اختتامیه جشنوراه ورزشی فجر خانواده های طلاب، زمان نام نویسی به صورت دقیق اطلاع رسانی می شود و علاقه‌مندان می توانند برای نام‌نویسی از طریق سامانه مرکز خدمات حوزه علمیه اقدام کنند.

 

حامدی با بیان اینکه ظرفیت هر دوره آموزشی 40 نفر اعلام شده است، اظهار داشت: این دوره آموزشی به مدت سه روز در یکی از مجموعه های ورزشی استان قم با حضور اساتیدی از انجمن دارت کشور برای بانوان فعال این رشته ورزشی برگزار می شود و این اساتید سه تن از فعالان برجسته کشور هستند.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این کلاس‌ها افزایش دانش فنی و ظرفیت سازی در حوزه داوری و مربیگری جهت ارتقاء این ورزش در میان بانوان و همسران طلاب است.

 

حامدی ادامه داد: در پایان دوره به قبول شدگان نیز گواهی نامه و حکم مربیگری و داوری درجه 3 از طرف فدراسیون اعطا خواهد شد.

 

گفتنی است، ورزش دارت را باید یکی از شاخه‌های ورزش و حتی آمادگی‌ نظامی دانست که به نوعی آن را یک هنر پرتاب دارت می دانند.

 

تاریخ نویسان تخمین می‌زنند که احتمالاً نخستین بار این ورزش که در زمان خود نوعی تفریح هم محسوب می‌شد، در سده‌های میانه آغاز شده ‌است، چرا که شواهد و اسناد دقیقی از آن در دسترس نیست و به طور تقریبی به سرنخ‌هایی رسیده‌اند که نشان می‌دهد عده‌ای این ورزش را به دانش آموزان دوره متوسطه آموزش می‌دادند که بتوانند با قوی‌تر ساختن عضله‌های بازو و ساعد خود نشانه‌گیری دقیق‌تری داشته باشند که بعدها حتی در جنگ‌ها برای پرتاب کمان و نیزه نیز بسیار مفید بود./917/302/ب2

ارسال نظرات