۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۲۳۱۹۶
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

قانون شورا ها به بازنگری نیاز دارد

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: جایگاهی که برای شورای اسلامی شهرها در نظر گرفته شده، مناسب نیست؛ در قانون شوراها باید تجدید نظر شود و برای پیشبرد اهداف در شهر، اتاق فکر باید تشکیل شود.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شورای استان قم گفت: ویژگی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که اضافه بر مشروعیت ولایت فقیه، متکی بر آرای مردم است.

 

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: چند جایگاه مهم و اساسی در نظام، متکی به آرای مردم هستند؛ شورای اسلامی شهرها نیز یکی از ارکان مهم هر شهر بوده که بسته به آرای مردم است؛ این که مردم به جمعی اعتماد می کنند، به آن ها رأی می دهند و مقدرات خود را به آن ها واگذار می کنند، پسندیده است.

 

وی ادامه داد: اعضای 21 نفره شورای اسلامی شهر قم دارای معلومات و اطلاعات بالا و افرادی با تجربه و متخصص هستند که هر شهری به چنین افرادی نیاز دارد تا به وسیله هم‏افزایی، خروجی خوبی عاید مردم می شود.

 

امام جمعه قم ابراز کرد: اعضای شورای اسلامی شهر باید از دو دستگی در پیشبرد برنامه ها دوری کنند و اگر این اعضا به طور منسجم حرکت کنند، آثار رشد و ارتقا برای مردم ملموس می شود؛ در حالی که اگر چند دستگی ایجاد شد، نیرو و قوت اعضای شورا صرف دسته بندی ها می شود و گره از کار مردم باز نمی شود.

 

وی تأکید کرد: قوانینی که در شورای اسلامی شهر وضع می شود، نباید تنها با محوریت درآمد زایی باشد و این را نیز قبول داریم که مشکلی سراسری در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری وجود دارد؛ متأسفانه شهردار ردیف بودجه خاصی ندارد و شورای اسلامی شهرها نیز با این مشکل رو به رو هستند و جایگاهی که باید برای شورای اسلامی شهر در نظر بگیرند، در نظر گرفته نشده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر چه وضعیت درآمدها خوب نیست اما با توجه به این که اعضای شورای اسلامی شهر از طرف مردم و برای مردم انتخاب شده اند، باید برنامه ها و قوانینی را وضع کنند که بر مردم فشار وارد نشود؛ در عرصه فرهنگی، عمرانی و اجتماعی اتاق فکر تشکیل شود تا مسائل شهر بهتر رقم بخورد.

 

وی با تقدیر از اقدامات شورای اسلامی شهر قم گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قم عزمشان را جزم کرده اند که پروژه های نیمه تمام را تا پایان دوره خود به اتمام برسانند؛ مسؤولان از مشکلات شهرداری مطلع هستند اما این مشکلات برای مردم آشکار نیست  و فقط ستون های خالی و حفاری هایی را می بینند که نتیجه ای ندارد؛ باید اطلاع رسانی خوبی به مردم شود تا سطح انتظاراتشان معقول باشد.

 

مدیر حوزه های علمیه توصیه کرد: متأسفانه نوع دولت ها به گونه ای است که تقسیم کار نمی شود و اگر واقعا هر نهادی به انجام وظایف خود بپردازد، بسیاری از مشکلات حل می شود اما برخی از این ظرفیت ها استفاده نمی کنند؛ در قانون شوراها باید تجدید نظر شود.

 

وی به همبستگی نهادهای شهری و استانی تأکید و ابراز کرد: ارتباط اعضای شورای اسلامی شهر قم با شهردار و استاندار در درجه خوبی قرار دارد و این هم طبیعی است که مجموعه های تصمیمگیر، با هم اختلافاتی داشته باشند، اما باید مراقب بود تا این اختلافات به تشتت منجر نشود و این ارتباط به همین خوبی حفظ شود.

 

امام جمعه قم با اشاره به بدهکاری های شهر قم تصریح کرد: برای درآمدهای پایدار باید یک فکر جدی داشته باشید؛ آن چه در ذهن مردم است، بدهی های شهر است و موجودی، کمتر مورد توجه است؛ از همین جهت بهتر است که بدهی ها پرداخت شود.

 

وی به درباره مشکلات مصلای قم اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر نمی توانند خود را از جایی که متعلق به همه مردم است جدا کنند؛ مصلای قم بعد از 9 سال به بهره برداری رسیده و با جدیت باید مشکلات آن برطرف شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مشکلاتی که در زمینه امکانات، خدمات رفاهی و وسایل سرمایشی و گرمایشی مصلی وجود دارد باید حل شود و شورای اسلامی شهر قم نیز تا جایی که در توان دارد، در این مسیر خدمت رسانی کند.

 

وی در پایان به اعضای شورای اسلامی شهر قم توصیه کرد: خدمت به اهل بیت(ع)، مرجعیت، و حوزه های علمیه توفیق بزرگی است و با همت و تلاش بیشتر در این زمینه تلاش کنید؛ به واقع اگر مساعدت های شما نبود، ممکن بود مصلی به این زودی راه اندازی نشود.

 

گفتنی است که در ابتدای این دیدار، ولی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های شورای اسلامی شهر قم پرداخت./840/پ202/ج

ارسال نظرات