۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۲۴۰۱۰
با شرکت هزار و ۲۰۰ قرآن‌آموز؛

مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت هزار و 200 قرآن‌آموز به میزبانی بجنورد برگزار شد.
حجت الاسلام سهرابی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی خبر داد و افزود: بنا به سیاست کلان سازمان اوقاف و امور خیریه و با هدف جلوگیری از موازی‌کاری و هم‌افزایی بیشتر، امسال مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش دانش‌آموزی و غیردانش‌آموزی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش، مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سطح کشور با مشارکت و همکاری این دو نهاد برگزار می‌شود، ادامه داد: در استان نیز با تفاهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش خراسان شمالی این رقابت‌ها در مرحله آموزشگاهی با شرکت افزون بر 120 هزار نفر و در مرحله شهرستانی نیز با شرکت بیش از 12 هزار دانش‌آموز دختر و پسر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه از این تعداد هزار و 200 نفر به مرحله استانی راه‌ یافتند، خاطرنشان کرد: مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز در سه روز اخیر برگزار شد و برگزیدگان این مرحله به عنوان منتخبان خراسان شمالی به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در 10 رشته برگزار شد، اضافه کرد: سي و چهارمين دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان در سه حوزه قرآن، نماز و عترت در 10 رشته قرائت، ترتیل، حفظ عمومی، مفاهیم و تفسیر، نهج‌البلاغه، اذان، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و مداحی در سه مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار شد و منتخبان مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با یادآوری اینکه مرحله آموزشگاهی در هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در آذرماه 94 برگزار شد، اضافه کرد: در این مرحله 124 هزار و 945 دانش‌آموز متشکل از 61 هزار و 928 دانش‌آموز دختر و 63 هزار و 17 دانش‌آموز پسر با یکدیگر رقابت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات نیز هم‌زمان با دهه مبارك فجر 94 برگزار شد، افزود: در اين مرحله 12 هزار و 202 دانش‌آموز متشکل از شش هزار و 150 دانش‌آموز دختر و شش هزار و 52 دانش‌آموز پسر با هم رقابت کردند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی تصریح کرد: مرحله کشوری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز با شرکت منتخبان 31 استان کشور تابستان امسال به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و همدان در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود.

 

به گفته وی ايجاد زمينه انس دانش‌آموزان با قرآن، درونی كردن ارزش‌های اسلامی، آشنا شدن دانش‌آموزان با معارف اهل بيت (ع)، آشنايی بيشتر با نماز و پرورش جوانان قرآنی و همچنین تربيت قرآنی دانش‌آموزان ازجمله اهداف مهم برگزاری این مسابقات است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش غیردانش‌آموزی نیز در استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات از چهاردهم فروردین‌ماه آغاز شده و تا امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه ادامه داشت.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با یادآوری اینکه مسابقات مزبور نیز در 11 رشته در بخش‌های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف، اذان، دعاخوانی، ابتهال، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از یازدهم اردیبهشت‌ تا سیزدهم خردادماه در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار شده و سپس منتخبان به مرحله استانی راه می‌یابند.

 

وی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم نیز از بیستم تیر الی دوازدهم شهریور‌ماه امسال در استان برگزار می‌شود، افزود: برگزیدگان این مرحله در رشته‌های مختلف به مسابقات مرحله کشوری اعزام خواهند شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات