۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۲۴۱۰۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر:

اقتصاد مقاومتی از آسیب‌پذیری و شکنندگی اقتصاد جلوگیری می‌کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیکشهر گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تقویت زیرساخت‌ها با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی که اگر محقق شود، از آسیب‌پذیری و شکنندگی اقتصادی در شرایط مختلف جلوگیری می‌کند.
رئوفی نژاد

حجت‌الاسلام علی رئوفی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به دولت‌ها، توجه به بهبود وضعیت معیشتی مردم را گوشزد فرموده‌اند و حتی طرح‌ها و راهکارهایی هم ارائه می‌کنند تا اقتصاد جامعه رو به پیشرفت و توسعه باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که چند سال پیش سیاست‌های آن از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، نسخه نجات‏ بخش كشور در حوزه ‏هاى اقتصادى است كه اميدواریم با توجه به شعار امسال، در مقام اقدام و عمل نيز در سال جاری گام‌هاى مؤثری برداشته شود.

 

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک طرح کوتاه‌مدت و تنها برای بهبود وضع موجود نیست، بلکه یک سیاست همیشگی است و می‌تواند در زمان‌های مختلف و بنا به شرایط هر دوره، انعطاف‌پذیر باشد.

 

حجت‌الاسلام رئوفی‌نژاد افزود: مؤلفه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی شامل اقتصاد دانش‌بنیان، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، عدالت اجتماعی، تحریک و پویایی، ارائه الگوهای بومی و علمی برای حل مشکلات اقتصادی در هر دوره می‌شود.

 

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی زیرساخت‌های اساسی را تقویت می‌کند، وقتی تولیدکنندگان داخلی حمایت شوند و بتوانیم روی پای خودمان بایستیم، نیاز به واردات کم شده و دشمنان نمی‌توانند با تحریم و غیره اعمال فشار کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است؛ به طوری که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند دولت باید زمینه استفاده از توان نیروهای بی پایان مردمی اعم از فعالان اقتصادی، کارآفرینان، مبتکران، صاحبان سرمایه و افراد صاحب مهارت را فراهم کند./302/831/ب1

ارسال نظرات