۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۲۴۲۱۶
حجت الاسلام والمسلمین رییسی:

امکان ندارد غربی‌ها یک دلار هزینه کنند بدون اینکه منافع‌شان تأمین نشود

اعضای شورای هماهنگی تبلیغات سراسر کشور، معاون سیما و جمعی از مدیران شبکه های رسانه ملی، صدها نفر از مددکاران اجتماعی بنیاد شهید سراسر کشور و جمعی از فرهیختگان خراسان رضوی به تازگی با تولیت آستان قدس قدس دیدار کرده اند.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با جمعی از معامان و فرهیختگان خراسان رضوی همزمان با سالروز شهادت مرتضی مطهری بیان کرد: معلمان، مربیان و استادان در مدارس، دانشگاه ها، محافل علمی و حوزه های علمیه باید به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که در آیات نورانی قرآن کریم بدان تاکید شده، هدف غایی و نهایی شریعت تزکیه و تربیت است و همه انبیاء الهی معلمان بشریت هستند.

 

تولیت ستان قدس رضوی با اشاره به وظیفه خطیر معلمان و مربیان در عصر حاضر، گفت: در دوره تقابل سنت و مدرنیته، آنچه که مسیر درست هدایت بشر و سعادتمندی و عاقبت به خیری او را به همراه دارد، تعالیم قرآن و آموزه های اهل بیت(ع) با همان راه ها و روش هایی است که ائمه معصومین(ع) پیاده کردند.

 

اعضای شورای هماهنگی تبلیغات سراسر کشور

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات سراسر کشور بیان کرد: قرآن کریم در مباحث مهمی همچون تغییر قبله و ولایت امیرالمومنین(ع) نیز خشیت را به کار برده است اما دلیل اینکه چرا موضوع تبلیغ در ردیف تغییر قبله و ولایت آمده، این است که مبلّغ دین نباید دچار آسیب خشیت از غیرخدا شود.

 

وی تصریح کرد: تکانه‌های مختلف در حوزه های سیاسی و اجتماعی در هر جامعه‌ای ممکن است در روند تبلیغ و رساندن پیام دین و آنچه از اسلام ناب وجود دارد، تأثیرگذار باشد.

 

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: باید از تمامی ظرفیت های این جایگاه عظیم و ارزشمند که کانون جذب دل هاست، استفاده كرد و از بستری که خداوند به برکت حضرت آماده کرده، برای انسان سازی، رشد آفرینی، بصیرت افزایی و کمال نوع انسان بهره گرفته شود.

 

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان افزود: مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات باید تلاش کند که گفتمان امام و رهبری بر همه گفتمان ها در جامعه غالب شود.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش های آیت الله جنتی و همکارانشان، ابراز کرد: عرصه گسترده جهان کنونی و وجود وسایل ارتباط جمعی، فضای بسیار پیچیده مجازی، فناوری ارتباطات، شبهه افکنی ها، حمله به باورها و عقاید در عرصه های مختلف دینی و اعتقادی، فضاي امروز را به عرصه بسیار مهم جنگ تبلیغی تبدیل کرده است.

 

تولیت استان قدس رضوی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب از آن به جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی تعبیر کردند و این مسئله امروز به عینه قابل مشاهده است، ادامه داد: در جهان امروز، یک عرصه بسیار گسترده تبلیغی وجود دارد که همه از همین تعبیر تبلیغات استفاده می کنند و از ابزار و وسایل مختلف برای رساندن سخن و پیام باطل خود بهره می گیرند. ما باید جامعه را در برابر این هجمه بسیار گسترده آماده کنیم و جوانها را مصون سازی کنیم که تحقق آن نیازمند اقدامی «پیش گیرانه» و عند اللزوم برخورد با این هجوم و ایستادگی و مقاومت است.

 

معاون سیما و مديران شبكه‌هاي تلويزيوني رسانه ملي

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار با معاون سیما و جمعی از مدیران شبکه های رسانه ملی با تأکید بر اینکه ظرفیت های رسانه ای بسیاری در این مجموعه وجود دارد، گفت: باید با تعامل اثربخش صدا و سیمای جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی، همه این ظرفیت ها و به ویژه معنویت بارگاه منور حضرت رضا(ع) در رسانه ملی متجلی شود.

 

وی افزود: آستان قدس رضوی دستگاه انسان سازی است که مصون سازی جامعه در برابر تهدیدات فرهنگی را دنبال می کند، از این رو باید تلاش کنیم معنویت و روحانیت این مجموعه تا حد ممکن جلوه های بیشتری داشته باشد.

 

وی فاصله وضع موجود با شرایط مطلوب را زیاد دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم جلوه هایی از خورشيد فروزان وجود مبارک امام رضا(ع) را به نمایش بگذاریم، باید خیلی بیش از این کار کنیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به هجوم شبکه های ماهواره ای و جریان های وهابی به اندیشه های اسلام ناب، تصریح کرد: در این هجمه شاهدیم که مسئله زیارت همواره به عنوان یکی از محورها مورد توجه قرار گرفته و نشان دهنده آن است که مقوله زیارت یکی از نقاط قوت ما و نقاط ضعف دشمنان ماست.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره علت این هجمه، عنوان کرد: ظرفیت بالای مقوله زیارت و اجتماع دشمن شکنی که حول محور این آئین ارزنده شکل می گیرد، مهم ترین علت هجمه های صورت گرفته است و ما در این شرایط موظفیم که از این ظرفیت عظیم محافظت کنیم.

 

جمعی از مددکاران اجتماعی بنیاد شهید سراسر کشور

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از مددکاران اجتماعی بنیاد شهید سراسر کشور در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، بیان کرد: در دنیای غرب مباحثی همچون مددکاری، دیگرخواهی و حقوق بشر با اهداف مادی و برای تحکیم موقعیت یا جلب توجه دیگران صورت می‌گیرد؛ در حالی که در فرهنگ دینی ما، نگاه به مددجویان و ناتوانان تفاوت-های مبنایی و اساسی دارد و بر اساس قرب الهی صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: امروز استکبار جهانی و دنیای غرب، رسما اعلام می‌کند که اگر دست ملتی را می‌گیرد، اول به دنبال منافع خودش است. غربی‌ها امکان ندارد یک دلار هزینه کنند، بدون اینکه منافع‌شان تأمین نشود. بحث کمک به مردم، اصلا در فرهنگ استکباری جایی ندارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور خانواده معزز شهدا در جمع میهمانان، گفت: کمک شما مددکاران به خانواده‌های شهدا و توجه‌تان به همسر و فرزندان ایشان، به نوعی ایفای نقش قائم مقامی شهید در یاری رساندن به اعضای خانواده است. پس مددکاری کردن، شنیدن درد دل‌ها، تسکین دادن از بهترین کارهاست.

 

ویبا بیان این که مددی اثرگذار است به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود، افزود: شما در محضر بزرگ مددکار عالم بشریت هستید و برای مدد به دیگران، ابتدا باید خود از امام رضا(ع) مدد بگیریم، برای نافذ بودن کلام و قبولی اعمال مان باید از ایشان استمداد بطلبیم./1308/102/ب3

 

ارسال نظرات