۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۲۵۳۴۵
امام جمعه امیدیه مطرح کرد؛

پیشرفت در استقلال و فرهنگ اصیل است نه یادگیری زبان انگلیسی

امام جمعه امیدیه با اشاره به این که رواج زبان انگلیسی نفوذ فرهنگ غربی را به دنبال خواهد داشت، گفت: پیشرفت در استقلال و فرهنگ اصیل هیچ ارتباطی با یادگیری زبان ندارد.
امام جمعه امیدیه، حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام مهدی علیزاده، امام جمعه امیدیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح ترویج زبان انگلیسی، خاطرنشان کرد: ایشان فرهنگ سازی را مدنظر دارند و به هیچ وجه مخالف یادگیری زبان های خارجی نیستند.

 

امام جمعه امیدیه با بیان این که زبان مرکز نفوذ فرهنگ و یادگیری آن رواج و اجرایی کردن فرهنگ را به دنبال خواهد داشت، ابراز کرد: رواج زبان انگلیسی در کشور و یادگیری آن به خردسالان و بی اعتنایی به زبان مادری فضای نفوذ فرهنگ غربی را فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن و این که زبان از جمله راه های نفوذ دشمن است، تصریح کرد: برخلاف گفته افرادی که پیشرفت هند را مرهون یادگیری زبان انگلیسی دانستند با مراجعه به سخنان بزرگان این کشور از جمله گاندی خواهیم یافت که یادگیری زبان انگلیسی برای علم آموزی هدر دادن عمر است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی امیدیه در ادامه با بیان این که زبان انگلیسی را زبان علم و پیشرفت نبوده و تحمیلی است، اظهار داشت: خصوصیت زبان علم انعطاف پذیری است که در زبان عربی چنین ویژگی وجود دارد و معرفی زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی پس از سلطه استعماری این کشور بر ملت های جهان سوم صورت گرفت.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به این که معتبرترین کتاب های علمی همچون قانون ابوعلی سینا به زبان عربی تألیف شده است، ابراز داشت: ترویج زبان انگلیسی جفا و ظلم به زبان دینی مسلمانان است و با فراگیر کردن آن به دنبال فراهم کردن زمینه های نفوذ خود هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پیشرفت در استقلال و فرهنگ اصیل است و ارتباطی به یادگیری زبان ندارد که کشور ترکیه بهترین مثال در این باره است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه، گفت: نفوذ کشورهای استعمارگر در این کشور تا جایی بود که زبان نوشتاری آن تغییر داده شد و در زمان کنونی جوانان ترک قادر به خواندن کتاب های پیشینیان خود که به زبان عربی نوشته شده است، نیستند.

 

امام جمعه امیدیه در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال 1381 در سخنرانی دانشگاه تهران یادگیری علم در 50 سال آینده را منوط به فراگیری زبان فارسی بیان داشتند؛ بنابراین با توجه به ملیت و دین خودمان اهتمام بیشتری به زبان مادری خود و عربی نهیم.

 

وی در پایان با اشاره به این که در برخی کشورها نسبت به رواج زبان فارسی حساسیت فوق العاده ای وجود دارد، ابراز داشت: زبان وسیله انتقال فرهنگ است و آنها با آگاهی از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی مانع از نفوذ آن در فرهنگ خود هستند؛ بنابراین ما نیز باید چنین اقدامی انجام دهیم./9456/302/ب2

ارسال نظرات