۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۲۶۲۸۴
در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صورت گرفت؛

رونمایی از ۶ عنوان کتاب جدید انتشارات شاهد

در سالن یاس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 6 عنوان کتاب تازه‌نشر انتشارات «شاهد» رونمایی شد.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از 6 عنوان کتاب تازه‌نشر انتشارات «شاهد» عصر امروز در سالن یاس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

 

در این مراسم محبوب شهبازی، مدیر انتشارات شاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: از مهم ترین رویکردهای نشر شاهد انتشار مستندات شهدا است که در این راستا از بنیاد شهید استفاده می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه آثار نشر شاهد در دو قالب منتشر می‌شود، عنوان کرد: یکی از این قالب‌ها انتشار  وصیت‌نامه‌های شهدا در قالب مجموعه‌های «وصایای شهیدان» است که در استان‌های مختلف در حال تهیه است.

 

مدیر انتشارات شاهد درباره کتاب‌های «فرهنگ اعلام شهیدان» اظهار داشت: از قالب‌های انتشارات شاهد این کتاب‌ها هستند تاکنون کتاب‌های 17 استان در این مورد تهیه شده است، برای سه استان آماده شده، 6 استان در حال آماده شدن و 6 استان دیگر نیز در مراحل پایانی انتشار است.

 

شهبازی درباره کتاب کتاب «رساله جانبازان» بیان داشت: انتشار این کتاب با توجه به جراحت‌های مختلف جانبازان با رعایت اصول و احکام آن امری ضروری است.

 

وی در مورد کتاب «جنگ من، زندگی من» گفت: این کتاب درباره زندگی جانبازی است که زندگی و جنگ او با یکدیگر تلفیق یافته است با وجود اینکه از جنگ جراحت‌های فراوانی برداشته بود.

 

در ادامه مراسم رحیم مخدومی، نویسنده کتاب «شهید‌بن شهید» به سخنرانی پرداخته و گفت: این کتاب در خصوص زندگی شهید عباسی اسماعیلی یکی از نظامیان ارتشی است که در دوران جنگ به اسارت درآمده و چند سالی بعد از آزادی در اثر جراحات زیاد دوران اسارت به شهادت می‌رسد.

 

وی افزود: اجزای پیکر این شهید بعد از شهادت سبب نجات جان 4 انسان می‌شود پدر این شهید از مبارزان کرد بوده که او نیز پیش از این به شهادت رسیده بوده است.

 

شایان ذکر است، در انتهای این مراسم از 6  کتاب تازه نشر شاهد تحت عنوان‌های فرهنگ اعلام شهدای استان «سیستان و بلوچستان»، «چهارمحال وبختیاری» و «کرمانشاه»،«رساله مصور جانبازان»، «شهید بن شهید» و «جنگ من زندگی من» رونمایی شد./807/202/ب2

ارسال نظرات