۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۲۸۱۹۶
امام جمعه بم:

توسعه عدالت و معنویت از مهم ترین ویژگی های جامعه منتظر است

امام جمعه بم گفت: توسعه عدالت و معنویت از مهم ترین ویژگی های جامعه در انتظار ظهور است و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) با گسترش ارزش های اسلامی محقق می شود.
امام عصر

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: نیمه شعبان برای جهان تشیع و ارادتمندان اهل بیت(ع) یک معنا و مفهوم ویژه را دارد و آن هم امید به آینده برای تحقق دولت کریمه اهل بیت(ع) است.

 

وی با بیان اینکه شایسته است همه ارادتمندان اهل بیت(ع) در جهت تکریم نیمه شعبان اقدام کنند، تصریح کرد: وجود نازنین امام زمان(عج) امید اهل بیت(ع) و همه مظلومان عالم به ویژه جهان تشیع است و باید در این راستا تلاش کنیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

 

امام جمعه بم خاطرنشان کرد: احساس محبت و مودت یک اصل اولی است که همه ما این ارادت را ابراز می کنیم، اما باید توجه داشته باشیم که صرف به ارادت و اینکه بگویم امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) را دوست داریم، نیست.

 

حجت الاسلام دانشی عنوان کرد: شیعه واقعی و منتظر واقعی مراقب اعمالش است، چنانچه امام زمان(عج) می فرمایند «هریک از شما باید به اموری بپردازید که او را به محبت ما نزدیک کند و از کارهایی که خوشایند ما اهل بیت(ع) نیست پرهیز کنید»؛ و این محبت اهل بیت (ع) جز در عمل میسر نخواهد شد.

 

وی یادآور شد: اینکه ما خود را شیعه بدانیم، اما بازار و مجالسمان رنگ و بوی تشیع و اسلام نداشته باشد، شیعه واقعی نیستیم،‌ شیعه واقعی ارادتمند راستین اهل بیت(ع) است و این محبتش را در عمل نشان می دهد، در حقیقت مسلمان واقعی کسی است که دغدغه دین دارد.

 

امام جمعه بم اضافه کرد: شیعه واقعی به دنبال این است که ببیند خداوند از ما چه انتظار و توقعی دارد، بعضی افراد متاسفانه ادعای مسلمانی و تشیع دارند اما به دستورات الهی که می رسند آن را زیر پا می گذارند؛ برگزاری مجالس عروسی باید به گونه ای باشد که امام زمان می پسندد، و فقط شعار بدهیم امام زمان (عج) را دوست داریم اما زندگی و تربیت فرزندانمان رنگ و بوی اهل بیت(ع) نداشته باشد و برای اینکه شیعه راستین امام زمان(عج) باشیم باید تلاش کنیم و در عمل نشان دهیم که ما پیرو امام زمان(عج)، رسول خدا و اهل بیت (ع)هستیم.

 

حجت الاسلام دانشی در ادامه به برگزاری هر چه باشکوهتر جشن های نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: جشن های نیمه شعبان باید با شکوه و معنویت همراه باشد نه اینکه از برگزاری این مراسم و جشن ها برداشت های غلط انجام شود  و دل امام زمان(عج) را بیشتر به درد آورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های جامعه در انتظار عصر ظهور پرداخت و گفت: توسعه عدالت و معنویت از مهم ترین ویژگی های جامعه در انتظار ظهور است و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) با گسترش ارزش های اسلامی است./302/9709/ب1

ارسال نظرات