۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۲۸۲۸۱
معاون حوزه علمیه مازندران:

شناخت، تهذيب نفس و خودسازي مهم ترين شاخصه منتظران واقعي است

معاون حوزه علمیه مازندران با تاکيد بر اينکه منتظران واقعي بايد مقدمات ظهور را آماده کنند، گفت: شناخت امام عصر (عج)، تهذيب نفس و خودسازي مهم ترين شاخصه منتظر واقعي امام عصر (عج) است.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در ساری برگزار شد با تأکيد بر نهادینه کردن فرهنگ انتظار در جامعه گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار٬ بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشيع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبيين آن تلاش کرده اند.

 

وی افزود: منتظر واقعی کسی است که یک محبوب بر دل داشته باشد و همه راه ها را بر دل خود بسته و تنها یک راه را باز گذاشته تا از همان راه به سوی آسمان حرکت کند و آن از طریق اباصالح مهدی (عج) است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و سرمایه گذاری خود را برای تضعيف معارف مهدویت به کار گرفته است٬ تصریح کرد: باید با ترویج اندیشه متعالی مهدویت نسل جوان جامعه را در برابر اندیشه های انحرافی دشمنان واکسينه کنيم.

 

حجت الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: مسأله انتظار يک عامل حيات بخش و حرکت آخرين براي کل جهان است و تمام فرق اسلامي در موضوع مهدويت معتقدند و اين نويد به آنها اميد مي‌بخشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تبيين و تشريح مسأله مهدويت براي مردم را از مهم‌ترين ملزومات جامعه كنوني برشمرد و گفت: حساسيت اين امر تا حدي است كه دشمنان به‌منظور كم‌رنگ كردن آثار و بركات مفهوم انتظار از هيچ اقدامي فروگذار نيستند.

 

وی، تحريف ويژگي‌هاي شخصيتي حضرت حجت(عج) و هم‌چنين بي‌اهميت جلوه‌ دادن قيام جهاني آن بزرگوار را از جمله فعاليت‌هاي دشمنان در اين زمينه عنوان كرد و افزود: تبيين ابعاد قرآني و روايي موضوع مهدويت از راه‌هاي خنثي كردن اين توطئه‌ها است.

 

حجت الاسلام میرعمادی انقلاب اسلامي ايران را از بركات مهدويت دانست و اظهار داشت: انقلابيون بايد همه سعي و تلاش در ابعاد مختلف فرهنگي و اجتماعي بر زمينه سازي حكومت عدالت گستر حضرت مهدي (عج) به كار گيرند.

 

وی با اشاره به اين كه مقابله با جريان مهدويت از اهداف مهم استكبار جهاني است اظهار داشت: امروزه جريان هاي قدرتمدار دنيا و نظام سلطه، خود را براي مقابله با جريان مهدويت آماده مي‌كنند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) را از وظايف اجتماعي منتظران حضرت دانست و گفت: منتظران تنها با کسب معارف مهدوي مي توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهليت نشوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکيد بر اينکه همه پيامبران الهی از ابتدا تا خاتم در آرزوي مهدويت بوده‌اند اضافه کرد: حضرت موسي(ع) آرزو داشت از کساني باشد که حضرت مهدي را ياري مي‌کند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بيان اين‌که پيروزي انقلاب اسلامي با هدايت ائمه معصومي(ع) ميسر شد تصريح کرد: امام زمان (عج) در زمان غيبت خود تکليف مردم را مشخص کرده و فرموده است هر حادثه‌اي که بر شما پيش آمد، به فقها و راويان حديث مراجعه کنيد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که امام خميني(ره) زمان، مردم و رسالت خود را به خوبي شناخت تصريح کرد: در اين راه مردم از امام راحل (ره) تبعيت و جان خود را در اين راه تقديم کردند.

 

حجت الاسلام میرعمادی درباره رشد فرقه‌هاي انحرافي در جامعه هشدار داد و گفت: در عصر غيبت کبري به خصوص عصر آخرالزمان بلاهايي مردم را احاطه کرده که اکثر شيعيان جز کساني که تسليم امر پروردگارند در آن دوران گرفتار انکار مي‌شوند.

 

وی در ادامه سخنان خود وظیفه منتظران حقیقی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بايد خود و جامعه را براي ظهور آن حضرت آماده كنیم و با شناخت و تبليغ دقيق اهداف بلند و والاي حضرت وليعصر(عج)، از ايشان در برابر تبليغات سوء دشمنان دفاع كرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بابيان اين كه انتظار به‌معني داشتن آمادگي است ادامه داد: انتظار، حالت نيست بلكه فهم و عمل است و باعث مسؤوليت و تكليف مي‌شود.

 

وی با بيان اين که معارف مهدويت شيرين ترين معارف الهي است، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به سه اصل معنويت، توحيد و عدالت تاکيد کردند که سه شاکله اصلي است که بر حکومت امام زمان(عج) حاکم است و مسير اهل بيت(ع) جاده اي است که با وجود مبارک حضرت مهدي(عج) براي بشريت هموار مي شود.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با تاکيد بر اينکه منتظران واقعي بايد مقدمات ظهور را آماده کنند، تصريح کرد: شناخت امام عصر (عج)، تهذيب نفس و خودسازي مهم ترين شاخصه منتظر واقعي امام عصر (عج) است./202/950/ب1

ارسال نظرات