۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۳۰۰۹۰
فرمانده مرزبانی کشور:

پاکستان برای کنترل مرزهای مشترک با ایران همکاری بیشتری داشته باشد

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه اکنون بیش از 70 گروه تروریستی و مجرم در پاکستان مستقر هستند که با آمدن به مرزهای ایران برای ما ایجاد ناامنی می‌کنند، از دولت پاکستان خواست تا برای کنترل مرزهای مشترک با ایران همکاری بیشتری داشته باشد.
سردار رضایی- فرمانده مرزبانی کشور- دیدار با استاندار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز در دیدار با استاندار خراسان شمالی، با بیان اینکه ایران اسلامی هشت هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با 15 کشور همسایه دارد، افزود: با اکثر این کشورها تعاملات مطلوبی داریم و این امر مانع ایجاد بسیاری از مشکلات شده است به‌گونه‌ای که اکنون همه این نقاط مرزی برای هرگونه سرمایه‌گذاری آماده هستند.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت مرزی ما با کشور افغانستان در سال‌های اخیر بهبود یافته است، اضافه کرد: اکنون روابط ما با افغانستان در سطح بالایی جاری بوده و پارسال هم پنج نشست مشترک با این کشور برگزار کردیم که نتیجه آن کاهش معنادار میزان ترددهای غیرمجاز و ورود مواد مخدر به کشور بود.

 

رضایی با اشاره به وضعیت امنیتی در مرز مشترک ایران و پاکستان، افزود: ایران اسلامی بیش از 950 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد که متأسفانه به دلیل نبود فرماندهی مرزبانی متمرکز در پاکستان، این مرز مشترک از سوی پاکستان به صورت ضعیف کنترل شده و این کشور پاسخگوی مرزبانی ما نیست.

 

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 70 گروه تروریستی و مجرم در پاکستان مستقر هستند که با آمدن به مرزهای ایران برای ما ایجاد ناامنی می‌کنند، از دولت پاکستان خواست تا برای کنترل مرزهای مشترک با ایران همکاری بیشتری داشته باشد.

 

رضایی در ادامه با اشاره به وضعیت مرزی ایران و ترکمنستان، با یادآوری اینکه استان خراسان شمالی با این کشور بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک دارد، خاطرنشان کرد: تعاملات مرزی ایران با کشور ترکمنستان در سطح خوبی برقرار است.

 

وی با بیان اینکه مرزهای این منطقه به صورت مشترک بین ترکمنستان و ایران و در سطح مطلوبی مدیریت می‌شوند، اظهار کرد: مرزبانی استان خراسان شمالی فعال و رو به رشد بوده و این استان نسبت به ارزیابی دوره قبل سه رتبه ارتقاء پیدا کرده که این موضوع نشان‌دهنده تلاش و ارتباط مثبت همه بخش‌های فرماندهی مرزبانی خراسان شمالی است.

 

رضایی یادآور شد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود پاسگاه‌های مرزی، در مرزهای خراسان شمالی با ترکمنستان خلاءهایی را داشتیم اما با سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به این استان در مهرماه سال 91 و تأکید معظم له بر تقویت مرز، مصوبات مناسبی در این زمینه تصویب شد.

 

به گفته وی اکنون با اجرایی شدن 70 درصد مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی درزمینهٔ مرزبانی، بخش زیادی از مشکلات سابق مرتفع شده است.

 

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون شماری از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در بخش مرزبانی اجرایی شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند، تصریح کرد: در مورد سایر مصوبات نیز لازم است با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این طرح‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند تا وضعیت مرزهای مشترک ایران و ترکمنستان در خراسان شمالی بیش از پیش بهبود یابد.

 

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ساخت 96 باب منزل مسکونی سازمانی ازجمله مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی در بخش مرزبانی بود، اضافه کرد: باید برای ارتقای رفاه و افزایش انگیزه مرزبانان تلاش شود چراکه افزایش رفاه و انگیزه مرزبانان، نقش مستقیمی در بهبود حفاظت و حراست از مرزهای کشور دارد./202/9314/ب1

ارسال نظرات