۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۳۰۲۲۴
مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی شعاری عملیاتی است نه سمبلیک

مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر دلیل انتخاب امسال را به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بالا بردن شعور و درک مسؤولان خواند و گفت: این شعار تنها سمبلیک نبوده، بلکه عملیاتی است.
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حجت الاسلام نیک بین، مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دلیل انتخاب امسال را به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بالا بردن شعور و درک مسؤولان خواند و گفت: این شعار تنها سمبلیک نبوده و عملیاتی است و حضرت آقا بارها در سخنرانی های خود بر این نکته تأکید دارند که باید نگاه به درون را به جای نگاه به بیرون مبنای زندگی و اهداف خود قرار دهیم، زیرا که مفهوم اقتصاد مقاومتی نگاه به کمبود ها و کاستی ها و رفع آنها است.
 

وی با بیان این که باید دید خود را به کشور عوض کنیم، زیرا که کلید حل مشکلات کشور از داخل کشور منشأ می گیرد، اظهار کرد: شرایط بیرونی برای همه کشورهای جهان یکسان بوده و همه مشکلات از درون کشور حل و فصل می شود، اگر نگاهمان به درون کشور باشد، بدون شک مشکلات قابل حل و فصل بوده و من در شهر کاشمر با الگویی چون دکتر مدرس زندگی می کنم که در این زمینه تعصب داشتند و جنس انگلیسی را حرام کرده بودند.
 

مدیر حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر با بیان این که هر یک از ما در نوع و سبک زندگی باید به اقتصاد مقاومتی توجه و آن را ترویج دهیم، تصریح کرد: علمای دین و بزرگان حوزه در تبیین اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای لازم و ترویج افکار مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی نقش مهم و تأثیرگذاری دارند و علما باید از ظرفیت افکار مردم در زمینه اقتصاد مقاومتی یاد کنند و برای آحاد جامعه تشویق هایی به منظور عملی شدن زندگی بر مبنای اقتصاد مقاومتی لازم به نظر می رسد. /864/303/ب2

ارسال نظرات