۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۳۱۰۷۹
همزمان با فصل تابستان صورت می گیرد؛

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۴۲ امامزاده خراسان شمالی با مشارکت ۴۰ روحانی

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با فصل تابستان امسال طرح نشاط معنوی ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت در 42 امامزاده این استان با مشارکت 40 روحانی مبلغ برگزار می‌شود.
حجت الاسلام صفری- معاون اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری که با موضوع طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی برگزار شد، اظهار کرد: تابستان امسال طرح نشاط معنوی در 42 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح مزبور با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی اجرا می‌شود، افزود: این طرح با مشارکت 42 روحانی مبلغ از حوزه علمیه قم و مدارس علمیه داخلی استان از نوزدهم تیرماه تا سوم شهریورماه امسال به مدت 45 روز در آستان مقدس امامزاده‌های استان برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام صفری که از زمان انتصاب حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به سمت مدیرکلی اوقاف استان گلستان، مسؤولیت بیشتری در نهاد اوقاف خراسان شمالی یافته است، گفت: پارسال در طرح نشاط تابستانی در امامزاده‌های استان بیش از سه هزار نفر شرکت کردند اما امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به چهار هزار نفر افزایش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و آموزشی از جمله دوره‌های احکام، روان‌خوانی، حفظ و تفسیر قرآن، ترتیل‌خوانی، محافل انس با قرآن کریم، برپایی خیمه‌های معرفت و مسابقات فرهنگی پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام صفری در ادامه با اشاره به آغاز طرح ضیافت الهی در 35 امامزاده خراسان شمالی، اظهار کرد: این طرح همزمان با ماه رمضان با مشارکت 43 روحانی مبلغ شامل 29 روحانی از حوزه‌های علمیه قم و 14 روحانی بومی اجرا می‌شود.

 

وی برگزاری نماز جماعت برپایی نمایشگاه کتاب، توزیع محصولات فرهنگی، برپایی سفره‌های افطار ساده، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تجلیل از خادمان و فعالان قرآنی، سخنرانی و عزاداری را برخی از برنامه‌های طرح ضیافت الهی در امامزاده‌های استان ذکر کرد.

 

حجت‌الاسلام صفری با اشاره به برپایی سفره‌های ساده افطار در 18 امامزاده خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برپایی سفره‌های افطار در سطح جامعه شاهد تجمل‌گرایی و اسراف هستیم، از این‌ رو نهاد اوقاف و امور خیریه تلاش می‌کند در برنامه‌ای فرهنگی، به ترویج فرهنگ برپایی سفره‌های ساده افطار در سطح جامعه اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه سفره افطار ساده، سفره‌ای متشکل از نان، سبزی و خرما و بدون غذای گرم است، اضافه کرد: اطعام و افطاردهی با سفره‌های ساده و بی تجمل از سیره‌ها و آموزه‌های ائمه اطهار (ع) به‌ ویژه امام حسن مجتبی(ع) بوده و ماه مبارک رمضان نیز فرصتی برای تبیین و نهادینه کردن این فرهنگ و آموزه در بین مردم است.

 

حجت‌الاسلام صفری در ادامه با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری در امامزاده‌های خراسان شمالی همزمان با ماه رمضان، افزود: این محافل انس با قرآن بیست و ششم و بیست و هفتم خرداد، مصادف با نهم و دهم ماه رمضان با حضور «عبدالناصر حرک»، قاری برجسته مصری در شهرهای بجنورد و اسفراین برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم با عاملیت این نهاد در استان، گفت: تاکنون در چهار دوره این طرح بیش از 14 هزار حافظ قرآن در خراسان شمالی تربیت شده‌اند که این افراد مؤفق شده‌اند جزء سی‌ام و یا کل قرآن کریم را حفظ کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان، اظهار کرد: سهمیه خراسان شمالی در این مرحله تربیت پنج هزار و 100 حافظ قرآن است که تاکنون هزار و 500 نفر در آن شرکت کرده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات