۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۳۱۲۱۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تبیین کرد؛

فواید و برکات روزه‌داری/ روزه تمرین اخلاص و بندگی است

رییس ستاد اقامه نماز کشور تقویت عاطفه، تقویت اراده و تمرین اخلاص را از برکات روزه داری عنوان کرد و گفت: روزه انسان را به قیامت گره زده و یاد قیامت را به انسان القا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به فواید روزه در ماه مبارک رمضان تقویت اراده را یکی از فایده ها و برکات روزه عنوان کرد.

 

وی افزود: گاهی افراد به فرد مقابل خود می گویند انواع حرکات را انجام بده تا من بخندم اما نمی خندد این یعنی این که انسان می خواهد اراده خود را تقویت کند که اگر در مجلسی نخواست بخندد بتواند خود را نگه دارد، روزه نیز به تقویت اراده انسان کمک می کند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که تقویت عاطفه از دیگر فواید روزه است، اظهار داشت: انسان وقتی مزه گرسنگی و تشنگی را احساس کند یاد گرسنگان می افتد از این رو سبب تقویت عاطفه انسان می شود.

 

وی روزه را تمرین اخلاص دانست و ادامه داد: روزه عبادتی پیدا نیست، اگر دوربین مقابل هر روزه داری قرار داده شود نمی توان متوجه شد که روزه هست یا خیر، این مسأله همانند جاذبه زمین است اگر تمام دوربین های کره زمین روی زمین زوم شود چیزی به نام جاذبه دیده نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که تعجب می کنم افرادی می گویند تا خداوند را نبینیم قبول نمی کنیم، ابراز داشت: از این افراد باید پرسید آیا جاذبه زمین را می بینند، این افراد از کجا می فهمند که زمین جاذبه دارد؛ جاذبه دیدنی نیست انسان از افتادن سیب پی برده است.

 

وی عنوان کرد: اگر انسان از افتادن سیب به زمین به جاذبه پی می برد از مخلوقات نیز باید به این پی ببرد که خالقی نیز وجود دارد؛ انسان در زمان گرسنگی و تشنگی در حال روزه باید به یاد گرسنگی و تشنگی روز قیامت نیز باشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: روزه انسان را به قیامت گره زده و یاد قیامت را به انسان القا می کند که از برکات روزه است، از این رو انسان تا می تواند باید استفاده کند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات