۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۳۱۴۲۷
حجت الاسلام طباطبایی:

کمک به ضعفا در ماه رمضان رضایت امام زمان را درپی دارد

استاد حوزه علمیه بر کمک به ضعفا و فقرا در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: در صورت توجه به فقرا و ضعفا هم امام زمان(عج) و هم خداوند متعال انسان را دوست خواهند داشت.
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی استاد حوزه علمیه قم سحرگاه امروز در برنامه زنده تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به لزوم استفاده از فرصت های ماه مبارک رمضان تأکید کرد که روزه داران و مهمانان خداوند متعال باید به گونه عمل کنند که صاحب رمضان از آنان راضی باشد.

 

وی افزود: خداوند عزوجل بندگان خود را دوست دارد، خدا به اندازه ای مخلوقش را دوست دارد که راه های سعادت را پیش روی او گذاشته است، ای کاش مخلوق می فهمید که خدا چه اندازه به او علاقه مند است.

 

مبلغ دینی حوزه علمیه با بیان این که خداوند متعال سه ماه رجب، شعبان و رمضان را برای ورود انسان به پاکیزگی گذاشته است، اظهار داشت: این ماه های برای این قرار داده شده است که انسان در 9 ماهی که خود را آلوده کرده به پاکی روی بیاورد.

 

وی ادامه داد: حتی انسان پس از این ماه ها خود را مجدد آلوده خواهد کرد اما خداوند متعال نیز مجددا انسان را به طهارت و پاکیزگی دعوت می کند، در ماه رجب می فرماید «اعطنی بمسألتی ایاک» که اجمالا انسان به خدوند می گوید که خیر دنیا و آخرت را به من عطا کن، در آخر همین دعای ماه رجب می گوییم که خدایا تو به کسی که سؤال و درخواست کرده یا نکرده می بخشی و لطف می کنی.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که در ماه شعبان دل با انسان با حقیقت بیشتر مأنوس می شود، ابراز داشت: در بخشی از دعاهای شعبان انسان عرضه می دارد که خدایا اگر من اهل نیستم تو حضور داری و می توانی با جودت و کرمت با من برخورد کنی.

 

وی عنوان کرد: لطف الهی در ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است، ماه مبارک رمضان از ماه هایی است که خداوند حتی به کسانی که منکر خدایی او هستند محبت می کند، وای بر کسی که ماه مبارک رمضان را سپری کند و آمرزیده نشود.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: افراد جامعه توجه داشته باشند که احسان به مردم در ماه مبارک رمضان بسیار مهم است و تا می توانند باید به ضعفا کمک کنند، در صورت توجه به فقرا و ضعفا هم امام زمان(عج) و هم خداوند متعال انسان را دوست خواهند داشت./1323/پ202/ی

ارسال نظرات