۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۳۱۹۳۲

سازمان ملل يا بنگاه دلالي!

دبيركل سازمان ملل چقدر سعي كرد خودش را توجيه كند كه چرا براي نجات جان عده‌اي تهديد مالي آل‌سعود را جدي گرفته و جنايت عليه كودكان را سرپوش گذاشته است.
عربستان

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، دبيركل سازمان ملل چقدر سعي كرد خودش را توجيه كند كه چرا براي نجات جان عده‌اي تهديد مالي آل‌سعود را جدي گرفته و جنايت عليه كودكان را سرپوش گذاشته است.

 

اين مسئله تازه‌اي نيست و بهتر است در يك نگاه سريع، بخشي از كارنامه سازمان ملل يا جامعه جهاني كه امريكا خود را محور آن مي‌داند مرور كنيم. سازمان ملل كه توسط قدرت‌هاي جهاني و با قوانين و قواعد بين‌المللي و منشور ملل ساخته شد تا مبنايي براي هم‌افزايي جهاني و مقابله با جنگ‌افروزي و صلح‌سازي باشد، عملاً به ابزار توجيه رفتار و سياست‌هاي قدرت‌هايي كه به دنبال هژموني‌سازي بودند تبديل شد.اهرم كمك‌هاي مالي با سرعت به ابزاري بي‌بديل در اين سازمان مبدل شد و نيروي انساني و سيستم نيروي انساني اين سازمان بين‌المللي، در اختيار و حاكميت طيف خاصي از كشورها قرار گرفت. اين سازمان در اولين معجزات ضد بشري و ناميمون، حكم به تقسيم سرزمين مقدس فلسطين داد تا اشغالگران صهيونيسم و مورد حمايت از سوي بريتانياي كبير و امريكا و بقيه شركاي جهاني آنها، در اين كشور ريشه بدوانند. بذر رژيم صهيونيستي در نيمي از فلسطين كاشته شد ولي با بنيان اشغالگري و حمايت‌هاي مستمر، همه فلسطين را بلعيد و مشروعيت خود را از قلدري و آدم‌كشي و حمايت قدرت‌هاي جهاني دريافت كرد كه مهر سازمان ملل در پاي آن بود.

 

شناسنامه رژيم صهيونيستي كه در جنگ‌هاي تجاوزكارانه خود در لبنان و غزه به مؤسسات بين‌المللي هم رحم نكرد، خونين باقي مانده و سازمان ملل هيچ گاه نتوانسته اين رژيم را محكوم يا به رعايت حداقل‌هاي قانوني يا قطعنامه‌هاي سازمان ملل و شوراي امنيت مجبور كند. سازمان ملل در تمامي جنگ‌هاي استعماري و توسعه‌طلبانه در 60 سال گذشته، هيچ گاه سازماني براي ملل نبوده است و براي تسهيل راهبرد قدرت‌ها و كم‌هزينه كردن جنايت‌هاي آنها نقش‌آفريني كرده است. سازمان ملل در پنج سال گذشته، ننگ همراهي با تروريسم تكفيري و القاعده را به پيشاني زده و نام تروريست‌ها را به شورشي تغيير داده و به جاي تأمين امنيت منطقه‌اي و جهاني، آرامش و ثبات منطقه‌اي را به تاراج برده است تاقدرت‌هاي غربي يا عابربانك سيار دلارهاي نفتي راضي باشند.

 

آل‌سعود كه پا جاي پاي ارباب مي‌گذارد همين يك ماه قبل با هشدار مالي به مقامات امريكايي، رسوايي معامله‌پذير شدن حقايق و جنايت تروريستي را در كارنامه كاخ سفيد ثبت كرد. اين رژيم با همين رشوه‌هاي مالي، رئيس شوراي حقوق بشر سازمان ملل هم مي‌شود و اكنون نيز با كمك مقامات امريكايي و اسرائيلي و چند دولت نفتي ديگر، سازمان ملل را براي سرپوش گذاشتن به كودك‌كشي خود در يمن، حراج مي‌كند. اين كدام سازمان بين‌المللي است كه بايد احترام داشته باشد و موجب آرامش جهاني شود. اين بنگاه دلالي جهاني را همان‌هايي ساخته‌اند كه از حاميان آل‌سعود حمايت مي‌كنند و پرونده تروريستي آنها را با 750 ميليارد دلار معامله‌پذير مي‌كنند و جالب است كه مادر تروريسم جهاني را تبرئه و ايران را به جاي آن متهم به تروريسم مي‌كنند.

 

اين همان سازمان ملل است كه ايران را قرباني اراده قدرت‌هاي استعماري در پرونده هسته‌اي كرده و قطعنامه‌هاي ضدبشري عليه ايران، سوريه، يمن و عراق و لبنان صادر مي‌كند و از جانيان غربي و عربي در بحرين، يمن، سوريه، اسرائيل و بقيه نقاط جهان جانبداري مي‌كند. اين همان سازمان ملل است كه گزارشگر ويژه‌اش (احمد شهيد) براي ايران پرونده‌سازي مي‌كند ولي حتي يك موضع وجداني و انساني براي آن همه جنايت رنگارنگ غربي، اسرائيلي و ارتجاع عرب در منطقه و جهان ندارد.  اين بنگاه جانيان بيشتر به رواج قانون جنگل كمك مي‌كند تا ملل جهان و كارنامه ننگين اين سازمان و كساني كه بر صدر آن تكيه كرده‌اند، ديگر نه قابل دفاع است و نه قابل تبعيت./998/102/ب3

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات