۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۳۲۷۰۶
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور:

بهره گیری از فرهنگ قرآنی زندگی انسان را متعالی می کند

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با بیان این که بهره گیری از فرهنگ قرآنی تعالی بخش زندگی انسان می شود، گفت: ضرورت دارد از حضرت حق بخواهیم ما را در پناه قرآن کریم موفق و منصور بدارد تا بتوانیم به مراتب والایی دست پیدا کنیم.
رییس دانشگاه علوم قرآنی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور شب گذشته در همایش تجلیل از خیرین حامی دانشکده علوم قرآنی آمل با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: این بانوی گرانقدر به اتفاق شیعه و سنی نخستین فرد مسلمان و یار و همراه پیامبر گرامی اسلام است.

 

وی با بیان این که حضرت خدیجه کبری(س) از مقام ارزنده ای برخوردار بوده و دارای جایگاه ارزشمندی است، گفت: این بانوی گرانقدر همواره در کنار پیامبر گرامی اسلام و یار و همراه ایشان بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدی افزود: حضرت خدیجه کبری(س) با عشق به پیامبر گرامی اسلام تلاش های بسیاری صورت داده و حامی واقعی ایشان بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور تصریح کرد: زمانی که حضرت خدیجه(س)از دنیا رفت، پیامبر گرامی اسلام دیگر نتوانست در مکه بماند چون پناهگاه خود را از دست داد و مجبور شد تا هجرت کند.

 

وی افزود: حضرت خدیجه کبری(س) آبرو و حیثیت خود را فدای پیامبر گرامی اسلام کرد تا دین مبین اسلام باقی مانده و زمینه ترویج آن فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: حضرت خدیجه کبری(س) مظهر فداکاری نسبت به دین است که ضرورت دارد شناخت دقیقی نسبت به این بانوی بزرگوار داشته باشیم.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور افزود: تلاش های ارزشمندی در دانشکده علوم قرآنی آمل صورت می گیرد که جای قدردانی و سپاس از همه فعالان و مدیریت این دانشکده دارد.

 

وی بیان داشت: بنای اوقاف نسبت به اجرای نیت واقفان است و زمانی می تواند نسبت به دانشکده های علوم قرآنی کمک کند که وقف های عام و وقف هایی در راستای قرآن کریم صورت گیرد تا در این عرصه وارد شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که بهره گیری از فرهنگ قرآنی تعالی بخش زندگی انسان می شود، گفت: ضرورت دارد از حضرت حق بخواهیم ما را در پناه قرآن کریم موفق و منصور بدارد تا بتوانیم به مراتب والایی دست پیدا کنیم.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: حضور در محضر قرآن کریم و بهره گیری از آن برکات و دستاوردهای ارزشمند و متعالی دارد که می توانیم از آن استفاده شایسته ای داشته باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات