۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۳۴۰۴۹
استاد حوزه علمیه:

تربیت مهدوی تنها با فهم بالا میسر است

استاد حوزه علمیه گفت: انسان‌هایی که فاقد تربیت دینی باشند همان گونه که طی ادوار گذشته به امامان معصوم(ع) یاری نرساندند در زمان حال نیز به امام زمان(عج) یاری نخواهند رساند و تربیت مهدوی تنها با فهم بالا میسر است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه، شامگاه چهار شنبه دوم تیر به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان‌هایی که فاقد تربیت دینی باشند همان گونه که طی ادوار گذشته به امامان معصوم(ع) یاری نرساندند در زمان حال نیز به امام زمان(عج) یاری نخواهند رساند.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به شاخصه‌های تربیت مهدوی، ابراز داشت: از شاخصه‌های تربیت مهدوی تنظیم شخصیت است که با فهم بالا میسر می‌شود.

 

وی افزود: از لوازم فهم بالا درک و فهم اموری همچون عظمت خداوند و حقارت حیات دنیوی، نزدیکی انسان به عالم قیامت و مرگ، شیطان دشمن قسم خورده انسان، اسلام تنها راه صراط مستقیم و ائمه معصومین(ع) با عنوان بهترین راهنما است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باطن حیات دنیوی همان بهشت و جهنم است، عنوان کرد: امام علی(ع) فرمودند: دنیا همان گونه که ابزار بسیار خوبی است محبوب پستی نیز به شمار می‌رود؛ انسان می‌تواند عافیت و آخرت را از همین دنیا برای خود تامین کند.

 

حجت‌الاسلام  ماندگاری در خصوص اینکه عالم دنیا برای انسان سه موعظه دارد، گفت: نخست اینکه دلبستگی بدان ممنوع بوده چرا که القه و دلبستگی به دنیا سبب سختی جان کندن انسان در لحظات مرگ می‌شود.

 

وی افزود: دیگر اینکه انسان نباید دل کسی را برنجاند و یا بدهکار شخصی باشد زیرا ممکن است فرصت جبران و ادای آن دین را نداشته باشد و آخر آنکه انسان باید تا جایی که می‌تواند از مزرعه دنیا برای آخرت توشه ذخیره کند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان چند نکته از قیامت، اظهار داشت: قیامت امری حتمی و فراگیر است و عبور از صراط برای همگان اتفاق خواهد افتاد و کوچک‌ترین عمل خیر و شری در آن روز حساب شده و باطن‌ها آشکار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام  ماندگاری در پایان با بیان روایتی از پیامبر(ص) خاطر نشان کرد: ای اباذر؛ خدا هر کسی را دوست داشته باشد به او دنیا نمی‌دهد بلکه او را غرق فهم دینی می‌کند، دنیا را در دلش حقیر و آخرت را عظمت می‌بخشد تا به جای آن که به عیوب دیگران بپردازد به عیوب خود توجه کند./202/813/ب1

ارسال نظرات