۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۳۴۴۸۱
به مناسبت ایام شهادت حضرت علی:

هنرمندان لارستانی به خوانش «مجلس ضربت زدن» می‌نشینند

نمایش‌نامه «مجلس ضربت زدن» که با دیدی متفاوت به روایت شهادت امام علی (ع) می‌پردازد در ۵ و ۷ تیرماه در لارستان نمایشنامه‌خوانی می‌شود.
شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، نمایش‌نامه «مجلس ضربت زدن» اثر بهرام بیضایی که با دیدی متفاوت به روایت شهادت امام علی (ع) می‌پردازد. این نمایش روایت موازی شهادت حضرت علی(ع) از زبان ابن ملجم مرادی، قطامه و مشکلات یک گروه نمایشی به ویژه نویسنده متن برای نگارش نمایش‌نامه‌ای با این مضمون است.

در صحنه نخست گفت‌وگوی ابن ملجم و دو تن اعرابی است که در نهایت این صحبت منجر به تصمیم ترور امام علی(ع)، معاویه و عمروعاص می‌شود. صحنه دوم با تک‌گویی نویسنده آغاز می‌شود، آنجا که می‌گوید: « آنها سه تن اند که می‌میرند. یکی برای ظلمش٬ یکی برای مکرش و یکی برای عدالتش .... بلی عدالت می‌میرد و ظلم و مکر می‌ماند. این شروع خوبی نیست؟»

در این نمایش با سفر در زمان سعی دارد به مشکلات گروه‌های نمایشی برای به تصویر کشیدن چهره امامان معصوم (ع) بر صحنه تئاتر و نمایش بپردازد  و این ویژگی منجر به تماشایی شدن نمایش می‌شود.

حبیب مقیمی، هدایتگر این نمایش‌ در لارستان تکنیک‌های منحصر به فرد این نمایش را عاملی برای انتخاب آن ذکر می‌کند و می‌گوید: این نمایش در روزهای 5 و 7 تیرماه در سالن شورای شهر لار ساعت 22 توسط گروه هنری سایه خوانش می‌شود.

به گفته وی در این مراسم که با همت انجمن حکمت و اداره ارشاد لارستان برگزار می‌شود، ابتدا سخنرانی درباره نهج‌البلاغه و ویژگی‌های آن انجام می‌شود و پس از آن گروه هنری سایه خوانش این نمایش را آغاز می‌کنند.

در این نمایش سمیه باقری در نقش نویسنده، سمیرا شریفی در نقش قطام، علیرضا جمشیدی در نقش ابن ملجم، مسعود زرگری در نقش کارگردان، مسلم شریفی نقش اعرابی یک و زهرا زینلی نقش اعرابی دو را خوانش می‌کنند./922/101/ب3

ارسال نظرات