۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۳۷۰
امام جمعه هشترود مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ‌سازی در تولید کالای باکیفیت و خرید محصولات داخلی

حجت الاسلام رحیمی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در تولید کالای باکیفیت و خرید محصولات داخلی، گفت: تولیدکنندگان باید کیفیت محصول خود را افزایش دهند تا مردم برای خرید کالای تولید داخل ترغیب شوند.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود عصر امروز در دیدار  آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذبایجان شرقی با اشاره به فعالیت های اقتصادی و بیوگرافی آن ها، اظهار داشت: جمع حاضر جمعی از بازاریان و تولیدکنندگان هشترودی بوده و  خواستار کمک برای رکود اقتصادی بازار هشترود هستند.

 

وی خواستار کمک و مساعدت ایشان برای اجرای پایاب سد سهند، ایجاد اشتغال جوانان و وضعیت عمرانی شهر شد و ابراز داشت: برای ایجاد اشتغال مقابله با رکود اقتصادی و استفاده از ظرفیت های کنونی شهرستان برای توسعه اقتصادی و اشتغال جوانان نیازمند حمایت از بازاریان و تولید کنندگان هستیم.

 

امام جمعه هشترود بابیان اینکه عمده مشکل کشور در مدیریت و سازمان‌دهی منابع و امکانات کشور است، بر بهره‌گیری از استعدادهای نسل جوان و ظرفیت‌های انسانی کشور تأکید کرد و ابراز داشت: مسؤولان باید برای کور کردن چشم طمع دشمنان در رونق اقتصاد کشور بر پایه اصول اقتصاد مقاومتی تلاش و آن را عملی کنند.

 

وی با بیان اینکه سیاست اجرایی در اقتصاد مقاومتی فشارهای دشمن را خنثی می‌کند، افزود: از جمله شاخص‌هایی که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را شکل دهد و مشکلات اشتغال کشور را در داخل حل کند بحث معادن و صنعت است، توجه به معادن و صنعت باید به‌ طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی درون‌نگر بوده و بر حمایت از تولید داخلی تکیه دارد، گفت: واردات کالا به‌ ویژه به‌ صورت قاچاق سبب شده تولیدکننده داخلی نتواند به حیات خود ادامه دهد و دولت باید در مقابل این اقدام‌ها ایستادگی کند، نباید به تولیدکنندگان فشار وارد کنیم و ضروری است از چرخه تولید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در تولید کالای باکیفیت و خرید محصولات داخلی، افزود: تولیدکنندگان باید کیفیت محصول خود را افزایش دهند تا مردم برای خرید کالای تولید داخل ترغیب شوند تا زمانی که فرهنگ‌سازی صورت نگرفته و این شیوه در جامعه ترویج نشود، تولیدکننده ما نمی‌تواند از تولید خود نتیجه قطعی و مطلوب را حاصل کند.

 

امام جمعه هشترود با اشاره به این‌که دولت باید با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا که موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی می‌شود، مقابله کند، ابراز داشت: باید از تولید داخلی حمایت شود و با ورود بی رویه کالا های خارجی مقابله صورت بگیرد./854/202/ب2

ارسال نظرات