۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۳۸۹۹۶
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

اردوهای جهادی روحیه انقلابی را در جامعه تقویت می‌کند

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شرکت طلاب، روحانیان، دانشجویان و سایر اقشار در اردوهای جهادی، روحیه جهادی و انقلابی را در ایران اسلامی تشدید و تقویت می‌کند.
حجت الاسلام سالاری مکی- دیدار روحانیان جهادگر با امام جمعه بجنورد حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، شامگاه سه‌شنبه در دیدار جهادگران گروه کریم اهل‌البیت ویژه روحانیان استان با امام جمعه بجنورد و قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، با قرائت آیه قرآنی «و جاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ»، اظهار کرد: خداوند در این آیه تأکید کرده که در راه خدا آن‌چنان که شایسته است، مجاهدت کنید.

 

وی با بیان اینکه تعبیر و مفهوم اردوهای جهادی در چند آیه قرآن آمده و تأکید شده تا جایی که توان دارید در راه خدا جهاد کنید، اضافه کرد: هرگونه جهاد و تلاشی که برای خدا باشد مطلوب پروردگار است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه اخوت، تعاون و همکاری در راه خدا جزء سبک زندگی دینی است، اظهار کرد: وقتی می‌بینیم برادر دینی ما گرفتار است نباید ساکت و آرام باشیم؛ بلکه باید با تمام توان برای رفع گرفتاری او تلاش کنیم.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی نوعی جهاد فرهنگی را به مردم یاد می‌دهند، خاطرنشان کرد: زیست شایسته و دینی و حیات طیبه که در اردوهای جهادی تبلیغ می‌شود بسیار ارزشمند است؛ ازاین‌رو جهادگران باید تلاش کنند سبک زندگی اسلامی را با عمل خود تبلیغ ‌کنند.

 

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی دستاوردهای زیادی داشته و نخستین دستاورد آن هم برای مجاهدان در این راه است، ادامه داد: حضور در اردوهای جهادی دوره کوتاه‌مدت سازندگی برای افراد شرکت‌کننده در این برنامه است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با قرائت آیه «وَ جَعَلَني‏ مُبارَکاً أَيْنَ ما کُنْتُ»، اظهار کرد: باید از خداوند بخواهیم هر کجا هستیم وجود ما را پربرکت کند که یکی از مصادیق این آیه حضور در اردوهای جهادی و کمک به مردم و محرومان است.

 

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در ذیل این آیه می‌فرماید: انسان مبارک کسی است با هرچه در توان دارد به درد مردم بخورد، ادامه داد: اردوهای جهادی در همین راستا قرار داشته و از طرف دیگر با جدایی از پدر و مادر و خانواده نوعی تمرین نیز به شمار می‌روند.

 

وی با بیان اینکه کار جهادی زحمت دارد اما برکت زیادی هم دارد، از طلاب و روحانیان جهادگر خواست تا در اردوهای جهادی پیام اسلام، انقلاب، نظام و ولایت را به مردم محروم برسانند تا آن‌ها احساس کنند نظام به فکر آن‌ها است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی روحیه انقلابی و جهادی را تشدید می‌کند، خطاب به جهادگران ادامه داد: در این اردوها اگر مسجد می‌سازید، مسجدی هم بسازید و افرادی هم باشند که از نظر فرهنگی و اعتقادی روی مردم کار کرده و تفکر مسجد آمدن را در مردم احیا کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات