۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۴۰۰۶۰
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی:

دهه کرامت بیانگر سبک زندگی ائمه اطهار است

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: دهه کرامت در اصل بیانگر آن است که باید سبک زندگی نبوی، رضوی، علوی، فاطمی و مهدوی در سراسر جهان حاکم شود.
سلیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در هفتمین نشست شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، گفت: جهان گرفتار آشوب و گرفتاری‌های فراوانی است و بعضی از این مشکلات فرهنگی و اجتماعی در برخی از سطوح دامن گیر ما نیز شده است و باید دنبال راه چاره‌ای بود.

 

وی افزود: علت العلل همه نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی دوری از یاد خدا، عمل نکردن به فرامین قرآن و محرومیت از انوار ائمه معصومین(ع) است و بشر برای رسیدن به آرامش چاره‌ای جز بازگشت به این سه رکن اصلی ندارد.

 

سلیمی با اشاره اضافه کرد: زمانی که ما به در خانه خداوند، قرآن و ائمه معصومین(ع) می‌رویم کرامات و بیانات این بزرگواران به عنوان گنجینه‌های غیر قابل تقدیم می‌تواند نجات بخش ما باشد.

 

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه در زیارت جامعه کبیره بیانات امامان معصوم(ع) به نور تشبیه شده، گفت: خاصیت نور روشنگری و هدایت است، امام رضا(ع) فرمودند: اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را دریابند حتما از ما تبعیت می‌کنند از عرفان‌های نوظهور و بدعت‌ها کسی پیروی نخواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در دهه کرامت یک باید برنامه نمایشی در سطح کشور و بین المللی برگزار کنیم که در تقویم سال روزی هم به امام رضا(ع) اختصاص دارد، اظهار داشت: دهه کرامت در اصل بیانگر آن است که باید سبک زندگی نبوی، رضوی، علوی، فاطمی و مهدوی در سراسر جهان حاکم شود./202/813/ب1

ارسال نظرات