۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۴۱۶۳۶
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

طلاب سیره امام راحل را سرلوحه کار خود قرار دهند

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: باید طلاب و روحانیان جوان سیره امام خمینی(ره) و دیگر علمای معاصر را سرلوحه زندگی و فعالیت خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی- دیدار با طلاب خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم رسولی محلاتی، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، شامگاه سه‌شنبه در دیدار با طلاب و روحانیان مرکز خراسان شمالی، با اشاره به سابقه طولانی خدمت در محضر امام راحل، اظهار کرد: خاطرات و سیره امام (ره) واقعاً برای ما الگوی خوبی است، به‌ ویژه برای طلاب و روحانیان که قدم در این راه مستقیم گذاشته‌اند، اگر از سیره امام (ره) و علمای معاصر استفاده کنند، بسیار بهتر است.

 

وی خطاب به طلاب افزود: رسیدن به کمال تنها به درس خواندن نیست، درس خواندن و تحصیل علم وسیله است، به‌ گونه‌ای که در حدیث آمده است: «لَيسَ العِلمُ بِكَثرَةِ التَّعَلُّمِ، إنَّما هُوَ نورٌ يَقَعُ في قَلبِ مَن يُريدُ اللّهُ أن يَهدِيَهُ؛» و امام خمینی(ره) نیز می‌فرماید: «ملا شدن چه آسان ولی آدم شدن چه مشکل».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با بیان اینکه امام از اول جوانی و قبل از مشهور شدن چند عملش ترک نمی‌شد که این اعمال در تحصیل علم و رسیدن به مقامات عالیه بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: نماز شب امام هیچ‌وقت ترک نشد، نماز شب در توفیق انسان بسیار مؤثر بوده و حدیث داریم که نماز شب شرف مؤمن است.

 

این یار قدیمی امام (ره) و رهبر انقلاب، اضافه کرد: بسیاری از درجاتی که امام خمینی(ره) کسب کرد به دلیل نماز شبی بود که هیچ‌وقت ترک نمی‌شد؛ چه شبهای زندان و چه شبهایی که در نجف و قم بود، حتی شبی که در بیمارستان هم بود باز هم نماز شب وی ترک نشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای امام راحل که هیچ‌وقت ترک نشد، قرائت قرآن بود، ادامه داد: امام (ره) روزی حداقل یک جزء قرآن می‌خواند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل موفقیت امام راحل نظم وی بود به‌ گونه‌ای که نظم عجیبی داشت، اظهار کرد: حتی وقتی خبرهای تلخ و حساس جنگ می‌رسید باز هم ساعت و نظم قرائت قرآن امام به هم نمی‌خورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با بیان اینکه قرائت، مطالعه و حفظ قرآن در زندگی ما تأثیر زیادی داشته و اگر وارد زندگی ما شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد، گفت: امام خمینی(ره) حتی در شب آخر حیات هم قرآن در دست داشت، مفاتیح را مطالعه می‌کرد و با اینکه روحیه عرفانی و فلسفی داشت اما دعاهای روزانه مفاتیح‌الجنان وی ترک نمی‌شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین امام راحل به نماز اول وقت بسیار مقید بود به‌ گونه‌ای که در بحبوحه جنگ و زمانی که خبر سقوط خرمشهر از سوی استاندار خوزستان مخابره شد، امام(ره) نماز اول وقت خود را ترک نکردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با بیان اینکه امام(ره) در اکثر علوم اسلامی از جمله منطق، عرفان، فلسفه و غیره صاحب‌نظر بود، اظهار کرد: معیار امام راحل در گزینش افراد و روابط با آنها اسلام بود و در این زمینه با کسی تعارف نداشت.

 

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم شاگرد خوب و دست‌ پرورده امام خمینی(ره) بوده و در بسیاری از خصوصیات شبیه امام راحل هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات