۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۴۲۲۴۷
عضو کمسیون فرهنگی مجلس:

مسؤولان با نگاه افراطی موجبات مشقت جامعه خبری را فراهم نکنند

سعیدی با بیان این که مسؤولان در هر دولتی با نگاه افراطی و یا تفریطی خود موجبات مشقت جامعه خبری را فراهم کرده‌اند، گفت: باید دانست که همواره در جامعه دینی ریاکاری، دروغ، تهمت و حقه بازی مسؤولان نظام ضدارزش شناخته می شود.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی، عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: 17 مرداد گرامیداشت یاد و خاطره کسانی است که صادقانه و خالصانه در عرصه خبر و رسانه تلاش کردند.


وی با بیان این‌که روز خبرنگار فرصتی برای بررسی مشکلات جامعه رسانه‌ای استان است، خاطرنشان کرد: خبرنگاری شغلی دارای استرس فراوان است که بایستی همواره رفتار مسؤولان نظام، درخور شأن فعالان این عرصه باشد؛ بخشی از مشکلات جامعه منوط به پیگیری نمایندگان مجلس است که قطعا این امر صورت خواهد گرفت.


سعیدی ادامه داد: مسؤولان در هر دولتی با نگاه افراطی و یا تفریطی خود موجبات مشقت جامعه خبری را فراهم کرده‌اند، از سوی دیگر خودسانسوری سبب رایج شدن ریا و تزویر در جامعه شده است، باید دانست که همواره در جامعه دینی ریاکاری، دروغ، تهمت و حقه بازی مسؤولان نظام ضدارزش شناخته می شود. 


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اگر سخن از توسعه است، باید همه جانبه باشد، در غیر این صورت در عرصه های مختلف با مشکلات عدیده مواجه خواهیم بود، بایستی در جایی خط بطلانی بر رویه غلط کاری برخی خبرنگاران که با حداقل حقوق مورد استثمار قرار می گیرند؛ کشیده شود.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که با کنسرت نمی توان نشاط ایجاد کرد، گفت: باید نشاط پایدار در جامعه ایجاد شود، که بخشی از این مسؤولیت بر عهده جامعه خبری است؛ البته نمایندگان مجلس نیز باید حمایت های لازم را از خبرنگارانی که صادقانه قلم‌فرسایی می کنند داشته باشند.


وی ادامه داد: سال گذشته طی جلسه‌ای که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی وزارتخانه همراه بود، وعده داده شد که تمام مشکلات مربوط به بیمه خبرنگاران رفع شود، اما این‌که چرا هنوز تعدادی از خبرنگاران نتوانسته اند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند، باید بار دیگر مورد پیگیری قرار گیرد.


سعیدی تصریح کرد: تشکل های صنفی نباید مداح دولت باشند؛ اگر هم انتقادی دارند باید منطقی و منصفانه باشد، برخی مشکلات ریشه‌ای در حوزه رسانه وجود دارد که با مداحی دولت از سوی خبرنگاران برطرف نخواهد شد؛ رسالت خطیر تشکل های صنفی دفاع از حق و حقوق اعضای خود است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات