۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۴۵۵۳۱
بیانیه مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی:

هفته دولت فرصت خوبی برای تبیین عملکرد یکساله دولت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار آذربایجان شرقی با صدور بیانیه مشترکی به مناسبت هفته دولت اعلام کردند: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی عملکرد یکساله دستگاه های دولتی و مقایسه آن با عملکرد سال های گذشته به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی این گونه فعالیتها است.
آيت الله شبستري، اسماعيل جبارزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی با صدور بیانیه مشترکی به مناسبت هفته دولت اعلام کردند: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی عملکرد یکساله دستگاه های دولتی و مقایسه آن با عملکرد سالهای گذشته به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی این گونه فعالیت هاست.

دراین بیانیه آمده است: هفته دولت یادآور فداکاریهای فرزندان پاک نهاد و گران قدر انقلاب و احیاکننده روزهای پرشور خدمت گزاری شهیدان رجایی و باهنر است، معانی ارزشمندی که پس از شهادت این شهدای والامقام برای ما متجلی شده همواره روشنی بخش راه و مسیری است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر دست یابی به رشد و توسعه آن را طی کرده است.

بیانیه حاکی است: هفته دولت همواره الهام بخش کوشش ها و تلاشهایی است که دولتمردان نظام برای تعالی و کمال جامعه و پیشرفت و توسعه آن انجام می دهند.

در بیانیه مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی یادآور شده است: این هفته تجلیل از شهدایی است که در اوج اقتدار سیاسی و اقبال اجتماعی، صفات بارز انسانی خود همچون تواضع، عشق به مردم و کار و خدمت برای آنان، را از دست ندادند و لحظه لحظه عمر کوتاه اما پرثمر خود را در راه اسلام و انقلاب به زیباترین وجه به کار گرفتند.

در بیانیه اضافه شده است: شهیدان رجایی و باهنر، دو شهید ارزنده و بزرگوار عرصه دولت، نمونه های بارز خادمین و امین مردم و مسؤولان وفادار هستند که خالصانه خویشتن خویش و علم و آگاهی خود را وقف مردم نموده و در این راه جان خود را عاشقانه تقدیم معبود خویش کردند و در آتش کینه مزدوران استکبار مانند شمع سوختند.

امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی تبریز اضافه کرده اند: رهبری معظم انقلاب نیز هفته دولت را فرصت مغتنمی می دانند تا مردم با نتایج تلاشهای انجام یافته در بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، بر آنها آشکارتر شود.

در این بیانیه آمده است: نامگذاری سال 1395 از جانب رهبر فرزانه انقلاب به عنوان 'سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' جایگاه و اهمیت هفته دولت امسال را دوچندان کرده است.

در این بیانیه تأکید شده است: تشکیل تیم فرماندهی در همه سطوح و ارکان دولت به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار قرار گرفته و با نصب العین قرار دادن تأکیدات رهبری انقلاب، که 'راه نجات از اقتصاد وابسته به نفت را تکیه بر توان و تولیدات داخلی و استفاده ازکالا و خدمات ساخت صنعتگران و تولیدکنندگان کشور و احیای کارخانجات تعطیل شده، ایجاد اشتغال و حرکت به سوی اقتصاد بدون نفت' می دانند، اقداماتی در این عرصه از طرف دولت تدبیر و امید صورت گرفته است و امید می رود شاهد فعالیت بیشتر و گامهای مؤثرتری باشیم.

بیانیه فوق ادامه می دهد: در استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان استان نمونه در بحث اقتصاد مقاومتی و با طراحی و تدوین سند تدبیر و توسعه استان در سال 1394 گامهای بسیار خوب و ارزشمندی در انجام پروژه ها و طرحهای نیمه تمام و زیرساختهای حیاتی شروع شده است و استفاده از ظرفیتهای موجود در داخل استان و تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و بازدید مرتب و منظم از واحدهای صنعتی و شهرکهای صنعتی استان در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و آشنایی نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان و صدور دستورات لازم برای حل آنها، باعث شده تا هفته دولت امسال در حال و هوا و شور و نشاط خاصی آمیخته با پیوست اقدام و عمل همراه باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: امیدواریم با استعانت از درگاه خداوند متعال و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، همه دولتمردان همدل و همنوا با مردم، دست در دست هم مشکلات میهن عزیزمان را برطرف و استان آذربایجان شرقی را به عنوان نگین و الگوی استانهای کشور در بحث توسعه و پیشرفت به همگان معرفی نمایند./854/303/ب2

ارسال نظرات