۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۴۶۶۳۹
امیر جوکار:

دشمن به دنبال اشراف بر اصحاب رسانه است/ پدافند هوایی تهدیدی برای دیگر کشورها نیست

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی مرکزی با اشاره به اهمیت پدافند هوایی برای دفاع از کشور، گفت: هرچه از عمر قرارگاه پدافند هوایی می‌گذرد به عمق نگاه رهبر انقلاب برای تشکیل قرارگاه پدافند هوایی پی می‌بریم.
امیر جوکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیر اباذر جوکار فرمانده قرارگاه پدافند هوایی مرکزی، صبح امروز در آیین تقدیر از اصحاب رسانه، با اشاره به اهمیت توجه خبرنگاران و اصحاب رسانه به رسالت خود، گفت: مردم انتظار دارند روند رشد و پیشرفت و وقایع دنیا حتما به سمع و نظرشان برسد و این موضوع محقق نمی‌شود مگر اینکه خبرنگار از دانش کافی و توانمندیهای مورد نیاز برای اطلاع رسانی صحیح و دقیق برخوردار باشند.

وی در ادامه افزود: رسالت اصحاب رسانه این است که هر واقعیتی را بدون وابستگیهای جناحی و حزبی بدون دخل و تصرف اطلاع رسانی کنند، اینکه مردم ما از سیاسی‌ترین و آگاه‌ترین مردم جهان هستند به این علت است که اصحاب رسانه به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌اند و در عرصه اطلاع رسانی با دقت عمل کرده‌اند.

دشمن به دنبال تسلط بر اصحاب رسانه است

امیر جوکار با بیان اینکه اصحاب رسانه از اهداف نفوذ دشمنان هستند، تصریح کرد: دشمن برای داشتن اشرافیت اطلاعاتی و حاکمیت بر افکر مردم ایران به دنبال جذب و استفاده از اصحاب رسانه است، دشمن هر هزینه‌ای می‌کند تا بتواند از اصحاب رسانه در راستای اهداف خود استفاده کند، اگر کسی توسل به ائمه داشته باشد و جنبه‌های معنوی خود را تقویت کند قطعا از وسوسه‌های دشمنان در امان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی مرکزی، خاطرنشان کرد: حوزه جنگ نرم و رسانه از مهمترین عرصه‌هایی است که دشمن در آن به فعالیت می‌پردازد و قصد نفوذ در آن را دارد و همین موضوع اهمیت رسالت اصحاب رسانه را نشان می‌دهد، قطعا زمانی می‌توان دوست را از دشمن مشخص کرد و به مردم معرفی کرد که خبرنگاران دشمن شناس و زمان شناس باشند و بدانند در چه زمانی چه اخباری را منتشر کنند، این توجهات موجب می‌شود آسیبهایی که متوجه اصحاب رسانه می‌شود کم شود.

وی ضمن ابراز امیدواری در راستای حل و فصل مشکلات اصحاب رسانه، اظهار کرد: عشق، آزاد اندیشی و نیک اندیشی از نیازهای مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه است که شاهد این ملاکها در اصحاب رسانه هستیم، اصحاب رسانه وظیفه دارند مردم را به حقوق خودشان آشنا و از حقوق آنها دفاع کنند.

نگاه رهبر انقلاب به پدافند هوایی بسیار عمیق و دقیق است

امیر جوکار با اشاره به تواناییها و بازدارندگی نهادهای نظامی در جنگ سخت در برابر دشمن، گفت: خبرنگاران در عرصه جنگ نرم که عرصه‌ای بسیار حساس و مهم است در مقابل دشمنان قرار گرفته‌اند و دستاوردهای خوبی هم داشته‌اند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی مرکزی با اشاره به دهم شهریورماه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، تصریح کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به تشکیل قرارگاه پدافند هوایی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و خط مقدم دفاع از کشور بسیار مهم و اثرگذار بود و موجب شد بخش پدافند هوایی نیروهای نظامی به صورت مستقل تشکیل شود چرا که بحث امنیت کشور در زمینه هوافضا بسیار مهم بود و به همین دلیل این نیرو از نیروی هوایی سپاه و ارتش مستقل شد و تفکیک صورت گرفت و امروزه توانسته است به خوبی به وظایف خود عمل کند.

وی آسمان کشور را به لطف وجود قرارگاه پدافند هوایی در کشور از امن‌ترین آسمانهای جهان عنوان کرد و گفت: هرچه از عمر قرارگاه پدافندهوایی می‌گذرد به عمق نگاه رهبر انقلاب برای تشکیل قرارگاه پدافند هوایی پی می‌بریم، این قرارگاه طی 8 سال عمر خود اقدامات بسیار مؤثری انجام داده که ممکن است کمتر کسی از مردم نسبت به آن آگاهی داشته باشند، یکی از این اقدامات این است که در طول روز به طور متوسط حدود 12 مورد اخطار در محدوده مرز هوایی کشور داریم.

پدافند هوایی تنها به فکر دفاع از کشور است

امیر جوکار با اشاره به آمادگی کامل قرارگاه پدافند هوایی برای مقابله با دشمنان، تصریح کرد: آنچه در قرارگاه پدافند هوایی رخ می‌دهد تنها مباحث دفاعی است و هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و توانمندیهای ما در این حوزه تنها برای دفاع از مرز و بوم خودمان است و آنچه در زمینه ارتقای توانمندیهای نظامی به دست آورده‌ایم تنها برای رشد و پیشرفت کشور و دفاع از کشور است.

وی در ادامه افزود: کشف هر شئ در آسمان کشور، رصد دشمنان و انهدام هر دشمنی در آسمان کشور از وظایف قرارگاه پدافند هوایی است که این توانمندیها از دستاوردهای مراکز آموزشی پدافند هوایی کشور و استفاده از نخبگان و تجهیزات بومی است، قرارگاه پدافند هوایی توانمندیها بسیار زیادی دارد که پنهان مانده است تا دست برتر علیه دشمن داشته باشیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از متین فیروزآبادی خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای از سوی امیر جوکار تقدیر به عمل آمد./201/1304/ب1

ارسال نظرات