۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۴۶۹۱۰
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

تولید داخلی مورد توجه جدی قرار گیرد

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه توجه به تولیدات داخلی یک اساس و اصل است، گفت: منطقه آزاد ارس جولانگاه قاچاقچیان و دلالان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه در رابطه با اقتصاد مقاومتی علیرغم مطالبه های فراوان هنوز چیزی برای ارائه وجود ندارد و اقدام و عمل آنچنانی صورت نگرفته است، گفت: اقدام و عمل در این مسأله باید صورت گیرد.

وی عملکرد شهرستان را به عنوان نمونه کم کاری در عرصه اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: بنده با وضعیت کنونی که در شهرستان وجود دارد خیلی بعید می دانم که بتوان اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان پیاده کرد، از ابتدای مسیر ورودی جلفا تا انتهای شهر، پر از مغازه هایی است که در آنها لوازم و اجناس خارجی به فروش می رسد.

امام جمعه جلفا این امر را تضاد آشکار با مبانی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسأله قاچاق موضوعی است که با فلج کردن چرخه تولید و ورشکستگی تولید کنندگان به نفع کشورهای بیگانه و به ضرر اقصاد داخلی کشور عمل می کند، یکی از مؤلفه های مهم اقتصاد مقاومتی است که باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه تلاش و مکاتبات فراوانی را به منظور ایجاد و استقرار منطقه آزاد ارس انجام دادیم، ادامه داد: امید داشتیم منطقه آزاد بتواند گره از مشکلات استان و منطقه در بخش اقتصاد و اشتغال جوانان بگشاید، اما تنها کسانی که از ایجاد منطقه آزاد ارس سود بردند قاچاقچیان و دلالان بودند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه از حمایت در ایجاد منطقه آزاد پشیمان هستیم، افزود: با بررسی آمارهای استانی می بینیم بعد از گذشت بیش از یک دهه از ایجاد منطقه آزاد ارس، این سازمان در کاهش نرخ بیکاری به هیچ وجه موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: از ورودی منطقه آزاد ارس تا خروجی آن شاهد مانور و خرید و فروش کالاهای خارجی و قاچاق هستیم، از سالهای قبل از ایجاد منطقه یک تولیدی در شهرستان بوده که مسؤولان منطقه آزاد ارس این تولیدی را به اسم حمایت از تولیدکنندگان خارجی به همگان نشان داده و برای خود آمارسازی می کنند.

حجت الإسلام والمسلمین انتظاری مصرف کالاهای داخلی و خرید تولیدات کشور و عدم گرایش به کالاهای خارجی را موارد توسعه اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: مصرف کالاهای داخلی از اساسی ترین موارد اقتصاد مقاومتی است، ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی در تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی مؤثر است.

وی با بیان اینکه اگر به کیفیت تولیدات داخلی دقت داشته باشیم و در مصرف خود به تولیدات داخلی تعصب نشان دهیم با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم بود، تصریح کرد: باید بدانیم که کشور و مشکلات اقتصادی، معیشتی و کار در آن با همین اقتصاد مقاومتی حل خواهد شد./302/854/ب1

ارسال نظرات