۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۴۷۲۵۶
با حضور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس؛

همایش صیانت از وقف در مشهد به کار خود پایان داد

نخستین همایش ملی «صیانت از وقف» با حضور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و تقدیر از مدیران برتر به کار خود پایان داد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین همایش ملی «صیانت از وقف» که با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی به مدت دو روز در مجتمع میلاد مشهد برگزار شد، ظهر امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، در روز دوم این همایش، بلاتکلیف ماندن موضوعات بین بخشی را از عمده مشکلات کشور دانست و گفت: در این میان وقتی راهکاری برای حل این مشکل پیدا می شود، برخی دستگاه های نظارتی به جای تحسین، تشویق و همراهی مانع تراشی می کنند.

وی خطاب به حاضران در همایش تأکید کرد: با وجود این، ما حتی با وجود کمبود بودجه باید کار را پیش ببریم و به نتیجه برسانیم تا الگویی برای سایر موضوعات مبتلابه شود.

احمد تویسرکانی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در ادامه، تثبیت مالکیت ها به طور عام را راهبرد اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان و اظهار کرد: بخش عمده ای از این مالکیت ها، مالکیت های دولت و بخشی نیز مالکیت های عمومی و مربوط به موقوفات است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اموال موقوفه افزون بر جنبه اقتصادی شان، جهات شرعی نیز دارد و مردم باید از بابت رعایت حقوق موقوفات مطمئن باشند تا این سنت حسنه ترویج شود، لذا در تثبیت مالکیت ها به ویژه موقوفات، انگیزه و جدیت دوچندان در سازمان وجود دارد.

این گزارش حاکیست در پایان این نشست دو روزه با حضور آیت الله علم الهدی از مدیران کل برتر سازمان های ثبت اسناد و املاک، اوقاف و امور خیریه و جنگل ها و مراتع تقدیر شد.

همچنین در حاشیه این برنامه، دفتر الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی افتتاح و تفاهم نامه همکاریهای مشترک میان سازمان اوقاف و سازمان امور اراضی کشور به منظور حل مشکلات به امضا رسید./930/202/ب

ارسال نظرات