۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۸۹۵
حجت‌الاسلام روستاآزاد مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌مندی همزمان از تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که نگاه درست به فضای مجازی بهره مندی هم زمان از تهدیدها و فرصت ها است، گفت: به دنبال تغییر نگاه نسبت به فضای مجازی هستیم.
حجت‌الاسلام سعيد روستا آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری سومین همایش ملی فضای مجازی پاک که در مرکز همایشهای غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین دوره این همایش از سوی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و سال گذشته هم از سوی دانشگاه شهید بهشتی و امسال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه این همایش را در قم برگزار خواهد کرد.

وی با بیان ای که این همایش در 17 تا 19 اسفند در قم برگزار خواهد شد، افزود: دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی، جامعه الزهرا و بنیاد بازی های رایانه ای نهادهایی هستند که در این همایش با دفتر تبلیغات همکاری و مشارکت دارند.

حجت الاسلام روستا آزاد با بیان اینکه فضای مجازی به ساحتی واقعی در عرصه زندگی مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: شاید عدم اهتمام ما به این فضا به خاطر نام مجازی آن است که باعث شده تولید کنندگانِ محصولات فرهنگی نگاه جدی به این فضا نداشته باشند.

وی با بیان این که ما به شدت به دنبال تغییر نگاه نسبت به فضای مجازی هستیم، افزود: بخشی از این نکته که ما دچار تأخّر فرهنگی در فضای مجازی هستیم به خاطر این است که ذهن ما درگیر کاغذ و فضاهای مادی است و تولید کننده احساس می کند که درفضای مجازی مالکیت معنوی او مخدوش خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تولید محصولات متناسب با ماهیت فضای مجازی را ضروری دانست و ابراز داشت: تولیداتی متناسب با فضای مجازی است که کوتاه، اثرگذار، متنوع و جذاب باشد تا مخاطب را در کوتاه ترین زمان جذب کنیم و به او خوراک فرهنگی بدهیم.

وی با بیان این نکته که فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است، خاطرنشان کرد: نگاه درست به فضای مجازی بهره مندی هم زمان از تهدیدها و فرصت ها است زیرا اگر ما فضای مجازی را تنها آسیب ببینیم نگاه ما سلبی خواهد بود و اگر صرفا به عنوان یک فرصت نگاه کنیم هم مخرب خواهد بود.

حجت الاسلام روستا آزاد همایش فضای مجازی پاک را محلی برای هم اندیشی و تفکر برای تلاش و ایجاد فضای مجازی پاک دانست و گفت:  فضایی که فرهنگ و دین و آیین ما را تحت تأثیر قرار می دهد نیاز به تفکر و هم اندیشی دارد و این همایش فرصتی است برای کسانی که دغدغه معنویت در کشور دارند.

وی با اشاره به محورهای این همایش ابراز داشت: دکترین فضای مجازی پاک، تهدیدها و فرصت ها، عناصر تأثیر گذار فضای مجازی پاک، قوانین و سنت های ملی در فضای مجازی پاک ، به خدمت گرفتن فناوری در فضای مجازی و تولیدات فرهنگی در فضای مجازی از محورهای این همایش خواهد بود./843/پ202/ی

ارسال نظرات